Hvad koster sådan et nyt motor ophæng? Og hvordan tjekker man det, hvis man piller det af???
Nu har jeg fået skiftet gearolie. Tror måske allerede man kan mærke det men er ikke sikker fordi min kobling nu driller
Mens jeg havde den på lift og tappede olie af, pillede jeg lidt ved slavecylinderen på koblingen. Trykkede lidt på den og sådan fordi noget ved koblingen siger en lille "pive-lyd" når koblingen er sluppet. Tænkte der måske sad et eller andet løst.
Nå...men da jeg så var færdig og skulle hjem, så var der bare ingen reaktion i koblingen. Selvom jeg trådte den ned, så koblede den ikke ud...Træls træls....den var helt slap og nem at trykke ned i bilen uden modstand. Jeg fandt så ud af at ved at trykke mange gange i træk kunne man få lidt modstand, men det forsvandt hurtigt igen (mindede mig om en gang jeg kørte på en go cart hvor man også lige skulle pumpe på bremsen før den virkede)....fik luftet koblingen lidt ud, og så begyndte den at virke. Problemet er nu bare at koblingen begynder at tage fat, når man har sluppet pedalen 1 cm....så for at skifte gear uden at motoren er i indgreb, skal man trykke vold-hårdt for at være sikker på at koble helt ud....nogen der ved hvad det skyldes?