Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Abcon erfaring

Abcon erfaring 17 år 5 måneder siden #17951

• 's profilbillede
Så er det købt. og bliver skiftet i morgen. Er spændt på resultatet.

Min bil hopper og danser også når jeg kobler ind, men ikke hvis den for mange omdrejninger. Koblingen er ret ny, og det var der også inden....min teori er at et motorophæng er gået.....Nogen der har haft lignende problemer og ved hvad det skyldes?

På forhånd tak :-)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Abcon erfaring 17 år 5 måneder siden #17952

• Billen
  • Billen's profilbillede
skal du lige være opmærksom på at den ikke ændre sig lige fra det ene sekundt til det andet mht abcon men den skal lige køres til sådan så den får kørt abconen rundt i alle kroge af kassen :idea:

Abcon erfaring 17 år 5 måneder siden #17953

• 's profilbillede
Anonymous skrev:
Så er det købt. og bliver skiftet i morgen. Er spændt på resultatet.

Min bil hopper og danser også når jeg kobler ind, men ikke hvis den for mange omdrejninger. Koblingen er ret ny, og det var der også inden....min teori er at et motorophæng er gået.....Nogen der har haft lignende problemer og ved hvad det skyldes?

På forhånd tak :-)
har prøvet det samme i min colt, det var også et motorophæng, det foreste..

Abcon erfaring 17 år 5 måneder siden #17954

• Dani
  • Dani's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 3
Har osse prøvet lidt af det på min Galant, og det var også det foreste motorophæng. Det er jo nemt lige at afmontere det og checke det rigtigt :wink:
Danigalant.dk

Hvid Dynamic 4x4, 1991
Grøn Dynamic 4x4, 1992
Sort Dynamic 4x4 med VR4 gearkasse og bagtøj, 1989, er ved at blive bygget om til race med 450HK turbo motor.

Abcon erfaring 17 år 5 måneder siden #17955

• 's profilbillede
Hvad koster sådan et nyt motor ophæng? Og hvordan tjekker man det, hvis man piller det af???

Nu har jeg fået skiftet gearolie. Tror måske allerede man kan mærke det men er ikke sikker fordi min kobling nu driller :evil:

Mens jeg havde den på lift og tappede olie af, pillede jeg lidt ved slavecylinderen på koblingen. Trykkede lidt på den og sådan fordi noget ved koblingen siger en lille "pive-lyd" når koblingen er sluppet. Tænkte der måske sad et eller andet løst.

Nå...men da jeg så var færdig og skulle hjem, så var der bare ingen reaktion i koblingen. Selvom jeg trådte den ned, så koblede den ikke ud...Træls træls....den var helt slap og nem at trykke ned i bilen uden modstand. Jeg fandt så ud af at ved at trykke mange gange i træk kunne man få lidt modstand, men det forsvandt hurtigt igen (mindede mig om en gang jeg kørte på en go cart hvor man også lige skulle pumpe på bremsen før den virkede)....fik luftet koblingen lidt ud, og så begyndte den at virke. Problemet er nu bare at koblingen begynder at tage fat, når man har sluppet pedalen 1 cm....så for at skifte gear uden at motoren er i indgreb, skal man trykke vold-hårdt for at være sikker på at koble helt ud....nogen der ved hvad det skyldes? :S

Abcon erfaring 17 år 5 måneder siden #17956

• 's profilbillede
altså det jeg mener er træls, er at koblings-punktet er næsten når koblingen er helt i bund...læste lige hvad jeg havde skrevet, og var måske svært at tyde :s
Tid til at oprette siden: 0.226 sekunder