Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Abcon erfaring

Abcon erfaring 17 år 2 måneder siden #2564

• 's profilbillede
Hej.

Som så mange andre har jeg problemer med gearkassen i min lancer CB. Når jeg skal skifte mellem 1+2+3 gear så er det ikke altid den er lige samarbejdsvenlig. Dog mellem 1+2 gear er der intet ved lave omdrejninger, eller ved max omdrejninger. Eller hvis man skifter meget langsomt gear imellem. 3 gear er der ikke problemer når man skifter langsomt gear, men ellers er det ligemeget hvad omdrejningstal det er.

Det må jo være sync som er defekt mellem disse gear, er jeg kommet frem til? Eller kan det være andet?

I den forbindelse har jeg læst noget om ny gear-olie og abcon som måske kunne hjælpe? Men er det alles mening? Og hvor mange har prøvet det virker, eller ej???

Jeg har fået skiftet kobling for 12000 km siden, så gear-olien er ikke helt færdig. Og problemet var der OGSÅ inden skift af gearkassen.

Det skal dog siges at den ikke hopper ud af gearene som andre har problemer med, så det er "til at leve med". Gider ikke skifte gearkasse for det endnu i hvert fald.

Håber nogle har nogle erfaringer de kan dele
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Abcon erfaring 17 år 2 måneder siden #17922

• Basse
  • Basse's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 1
Først at sige ABCON GRÅ-T reparere ikke, men tager mislyde og letter gearskiftet, er velegnet til ældre gesrkasser, har selv brugt det på min gamle galant med succes, og bruger det på min carisma nu, kan kun anbefale det, god fornøjelse :wink:

Jeg bruger ABCON sammen med den almindelige gearolie, men den er meget velegnet sammen med DEXTRON II olie, samme olie som servoolien, og til automatgearkasser :!: :!:

Abcon erfaring 17 år 2 måneder siden #17923

• Basse
  • Basse's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 1
Basse skrev:
Først at sige ABCON GRÅ-T reparere ikke, men tager mislyde og letter gearskiftet, er velegnet til ældre gesrkasser, har selv brugt det på min gamle galant med succes, og bruger det på min carisma nu, kan kun anbefale det, god fornøjelse :wink:

Jeg bruger ABCON sammen med den almindelige gearolie, men den er meget velegnet sammen med DEXTRON II olie, samme olie som servoolien, og til automatgearkasser :!: :!:

Se mere på www.lindemann.dk

Abcon erfaring 17 år 2 måneder siden #17924

• 's profilbillede
Det skal også lige siges, at problemet med gearkasse er væsentlig større når motoren er kold. Det forsvinder ikke ved varm motor, men med kold motor er der bøvl uanset hvordan man skifter gear, undtagen ved kørsel under 1500 rpm

Abcon erfaring 17 år 2 måneder siden #17925

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Basse skrev:
Basse skrev:

Se mere på www.lindemann.dk

Jeg har kun gode erfaringer med abcon Grå T og Dexron II i gearkasserne,har gjort det med mere end 50 biler hvoraf det ikke virkede på 5 stk så det koster jo noget at gøre det men bedre end en ny gearkasse :wink:
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

Abcon erfaring 17 år 2 måneder siden #17926

• 's profilbillede
Men nu jeg næsten lige har fået ny olie i gearkassen, kan jeg så ikke "efterfylde" abcon i gearkassen? Eller hvordan vil det foregå sådan rent praktisk?
Tid til at oprette siden: 0.200 sekunder