Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: turbo på 4g92

turbo på 4g92 17 år 5 måneder siden #17356

• 's profilbillede
Cocacola skrev:
Tror nu stadig at en 4G93T ville være sjovere end en 4G63T, da der stadig er omdrejninger at lege med, OG du behøver ikke skifte maskine til syn 8)

Desuden, så vejer den også mindre, så næsen ikke bliver alt for tung..
hvorfor behøver jeg ikke at skifte motor til syn, du skal jo huske på at min colt er fra 98, altså cjo, hvilket betyder at min 4g92 motor er født med 90 hk i følge papir'ene, en 4g93 fra carisma MSX har 140 hk, det er lidt mere end 20 %.. de 4g93t motore jeg har set er DOHC motorer, mener ikke man kan få dem som SOHC..?????
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

turbo på 4g92 17 år 5 måneder siden #17357

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
øhh, normalt ville det være nodvendigt at skifte motoren til syn hvis man smider en turbomotor i!.

Ligemeget hvad du gør så længe bilen ikke er født med turbo gælder den der 20% regl. Med mindre man self betaler afgiften :)

turbo på 4g92 17 år 5 måneder siden #17358

• Billen
  • Billen's profilbillede
eXn skrev:
øhh, normalt ville det være nodvendigt at skifte motoren til syn hvis man smider en turbomotor i!.

Ligemeget hvad du gør så længe bilen ikke er født med turbo gælder den der 20% regl. Med mindre man self betaler afgiften :)

er der ikke også noget med at uanset om man smider turbo eller kompressor på eller på anden måde "lader" sin motor så betraktes det som over 20% og så skal der dokumenteres det ene og det andet

turbo på 4g92 17 år 5 måneder siden #17359

• 's profilbillede
Jo det bliver betragtet som en konstruktiv ændring Det gør det også hvis man laver en sohc om til en dohc da man ændrer på moteren Sålænge man bruger moterens originale dele (Altså dem moteoren er født med) så må man tune det alt det man kan Den skal bare overholde forurreningskravene :wink:

turbo på 4g92 17 år 5 måneder siden #17360

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
Du må andre ALT på din motor så længe at du stadig har det originale topstykke, motorblok og krumtap!

hvis man går ud over det, skal man kunne dokumentere altmuligt i hoved og røv, og det er ikke særlig fedt :)

Men vil ossemene man skal være yders professionel for at kunne se man har skiftet krumtappen, når bilen fx er til syn :P Sådan noget kan man nemt slippe igennem med. Det er så desværre noget andet med Turbo. for den kan man jo se og så skal de jo bare se på reg attesten og kontrollere dit stelnummer, så kan de jo allerede se der det ikke er den rigtige motor.

turbo på 4g92 17 år 5 måneder siden #17361

• 's profilbillede
exn hvis jeg smider turbo på min orgi motor, behøver jeg jo ikke at tage hele motoren ud bare pille turbo af, så den kan gå igennem syn, ved godt det er ulovlig at køre med turboen på til daglig, men det gør mig nu ikke så meget, da jeg gør det i forvejen, og har gjort det i snart 2 år uden problemer, er aldrig blevet stoppet, hvor de vil se motorrum.. angående 4g93 motor ville det godt ku lade sig gøre hvis en 4g93 motor ikke ydet mere end 108 hk, så ville bilen godt ku synes med 4g93 motor.. f.eks colt cao 1600 glxi opgivet til 113 hk, den ville man uden problemer ku lægge en 1800 125 hk over i uden problemer med syn, da det er under 20 % grænsen..
Tid til at oprette siden: 0.189 sekunder