Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: turbo på 4g92

... 17 år 5 måneder siden #17362

• Frimann
  • Frimann's profilbillede
ja det er noget i den stil !! skal bare havde lavet noget der kan holde så kæresten har noget og køre i der kan sparke røv ! hehe

men dine dyser kan give nok til et tryk på 0,7 - 1,0 bar i tryk sammen med en god benzin pumpe.. du skal havde lavet en længer dyse åbning tid med den anden motorstyring.

Og HUSK en benzintryks regulator ellers går det også galt !!

og du skal også havde en fat i en anden luftmasse måler
jeg havede en på fra en 2,0 galant GTI til min 1,8 motor! ellers skal du finde ud af noget med noget mapsensor og smide på!

og det med 2 toppakninger det virker af lort til !! det var en af grundene til min lancer også stille træskoene!

hold dig til 1 og se om du kan få en ståltoppakning i den ønskede mm.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

... 17 år 5 måneder siden #17363

• Frimann
bare du smider en turbo på og den lader med 0,0 bar er det over 20% du tuner med...

langt ude :twisted:

turbo på 4g92 17 år 5 måneder siden #17364

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Pinky skrev:
Cocacola skrev:
Tror nu stadig at en 4G93T ville være sjovere end en 4G63T, da der stadig er omdrejninger at lege med, OG du behøver ikke skifte maskine til syn 8)

Desuden, så vejer den også mindre, så næsen ikke bliver alt for tung..
hvorfor behøver jeg ikke at skifte motor til syn, du skal jo huske på at min colt er fra 98, altså cjo, hvilket betyder at min 4g92 motor er født med 90 hk i følge papir'ene, en 4g93 fra carisma MSX har 140 hk, det er lidt mere end 20 %.. de 4g93t motore jeg har set er DOHC motorer, mener ikke man kan få dem som SOHC..?????

Skifter du da motor når du skal til syn med din MIVEC kværn?

Ellers ville jeg da mene, at du bare kunne afmontere turbo, og div.

Synsfolkene aner jo ikke hvilken maskine der ligger i, og de er også ligeglade, så længe den overholder forureningsværdierne, og der ikke er turbo/kompressor monteret.

Sådan havde jeg nu gjort, men det er da også meget sjovt at flække noget sammen selv :)

... 17 år 5 måneder siden #17365

• Frimann
det er bare og kende de rigtig så kan du køre til syn med turbo også måske gi 500 kr under bordet !.

der er op til flere man kan gøre det med !!

og syns folk ved godt hvad der skal ligge i motoren? om der skal vare turbo eller ej.

turbo på 4g92 17 år 5 måneder siden #17366

• 's profilbillede
Cocacola skrev:
Pinky skrev:
Cocacola skrev:
Tror nu stadig at en 4G93T ville være sjovere end en 4G63T, da der stadig er omdrejninger at lege med, OG du behøver ikke skifte maskine til syn 8)

Desuden, så vejer den også mindre, så næsen ikke bliver alt for tung..
hvorfor behøver jeg ikke at skifte motor til syn, du skal jo huske på at min colt er fra 98, altså cjo, hvilket betyder at min 4g92 motor er født med 90 hk i følge papir'ene, en 4g93 fra carisma MSX har 140 hk, det er lidt mere end 20 %.. de 4g93t motore jeg har set er DOHC motorer, mener ikke man kan få dem som SOHC..?????

Skifter du da motor når du skal til syn med din MIVEC kværn?

Ellers ville jeg da mene, at du bare kunne afmontere turbo, og div.

Synsfolkene aner jo ikke hvilken maskine der ligger i, og de er også ligeglade, så længe den overholder forureningsværdierne, og der ikke er turbo/kompressor monteret.

Sådan havde jeg nu gjort, men det er da også meget sjovt at flække noget sammen selv :)
næh skifter ikke motor til syn, kørte bare ind med mivec i, han kiggede under 30 sek i motorrummet, uden at sige et ord. men der er jo også den forskel, at den stadig hedder 4g92 som bilen er født med, og rykkede bare stikket af til mivec, så har den omkring 110 - 115 hk, så han sagde heller ikke noget til det da han var ude og vende en tur i den..

Re: ... 17 år 5 måneder siden #17367

• 's profilbillede
Frimann skrev:
ja det er noget i den stil !! skal bare havde lavet noget der kan holde så kæresten har noget og køre i der kan sparke røv ! hehe

men dine dyser kan give nok til et tryk på 0,7 - 1,0 bar i tryk sammen med en god benzin pumpe.. du skal havde lavet en længer dyse åbning tid med den anden motorstyring.

Og HUSK en benzintryks regulator ellers går det også galt !!

og du skal også havde en fat i en anden luftmasse måler
jeg havede en på fra en 2,0 galant GTI til min 1,8 motor! ellers skal du finde ud af noget med noget mapsensor og smide på!

og det med 2 toppakninger det virker af lort til !! det var en af grundene til min lancer også stille træskoene!

hold dig til 1 og se om du kan få en ståltoppakning i den ønskede mm.
der er ind bygget map-sensor i den programerbare styreboks jeg har planer om at sætte i..
Tid til at oprette siden: 0.190 sekunder