Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: turbo på 4g92

turbo på 4g92 17 år 5 måneder siden #17368

• 's profilbillede
er der nogen der kan for tælle mig hvilken turbo, jeg skal have, hvis jeg vil have en der er hurtig til at lave tryk, gerne så hurtigt som mugeligt uden at turboen, bliver for lille.. har lidt kigget på denne her fra scanturbo: 3K K16

Fra 1,4 – 2,0 l og fra 160 – 240 hk.

Inkl. wastegate og actuator.

Anbefalet max. ladetryk 1,6 bar.

Oliekølet og 360 graders lejer.

Vejl. pris kr. 4.982,- men er der nogen der kan fortælle mig lidt om denne turbo, altså om det er kval, eller jeg skal finde en anden eventuelt en Garreth, men hvilken model, for ikke ret meget ud af alle de tal der står om de forskellige modeller.. ( ved godt jeg ikke skal have en gt 40, nærmere en gt25 eller gt28)er også intra i at høre lidt om orgi mitsu turbo'er, mener jeg har hørt noget om at de sku være hurtige til at lave tryk..
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

............ 17 år 5 måneder siden #17369

• Ulle
  • Ulle's profilbillede
Hej Pinky

Mine erfaringer viser at K16 laderen har bedre moment end f.eks. en T25 fra Garrett som til gengæld yder lidt flere HK istedet for, så det er jo en smagssag hvad med går efter....

DOG vil jeg til enhver tid altid anbefale en kuglelejeturbo, f.eks. den lille GT2554R som kan lade op til ca. 260Hk - de har en sindsyge hurtige i spool up og du kan også voldtage dem lidt mere end en alm. turbo. Alternativt nummeret større op til 300hk, så får du en mere skånsomt træk i bunden og mest saft i toppen, hvilket jo også er ok for her kommer kobling, trækaksler og alle mulige andre sliddele ind i billedet, da disse uværligt vil brække sig hvis man lader for kraftigt i bunden - og det koster $$$$$

Det var lige min mening......

Re: ............ 17 år 5 måneder siden #17370

• 's profilbillede
Ulle skrev:
Hej Pinky

Mine erfaringer viser at K16 laderen har bedre moment end f.eks. en T25 fra Garrett som til gengæld yder lidt flere HK istedet for, så det er jo en smagssag hvad med går efter....

DOG vil jeg til enhver tid altid anbefale en kuglelejeturbo, f.eks. den lille GT2554R som kan lade op til ca. 260Hk - de har en sindsyge hurtige i spool up og du kan også voldtage dem lidt mere end en alm. turbo. Alternativt nummeret større op til 300hk, så får du en mere skånsomt træk i bunden og mest saft i toppen, hvilket jo også er ok for her kommer kobling, trækaksler og alle mulige andre sliddele ind i billedet, da disse uværligt vil brække sig hvis man lader for kraftigt i bunden - og det koster $$$$$

Det var lige min mening......
nu er mit mål om heste jo ikke så højt, havde regnet med ca 180 - 190 hk bare på orgi alu stempler.. grunden til at jeg vil have en turbo med hurtig spool up, er så jeg kan overhale hurtigt uden at skifte gear.. altså i 5 gear på hovede vej.. regner sef med at forstærke koblingen, men håbede på at standart aksler ku holde.. sys den gt2554r lyder som den passer til mit projekt..

turbo på 4g92 17 år 5 måneder siden #17371

• 's profilbillede
faldt lige over dette kit der sku passe www.turbospecialties-race.com/mitsubishi/ml2001s.asp... har kigget lidt rundt, kan det passe at scanturbo faktisk er nogen af de billigste at købe turbo ved?

turbo på 4g92 17 år 5 måneder siden #17372

• 's profilbillede
det er så mig der har glemt at log in.. :bat:

... 17 år 5 måneder siden #17373

• Frimann
  • Frimann's profilbillede
hvad havde du tænkt på af manifold !

jeg harvde et banan turbo manifold det var der bare et godt flow i !

så kan du også lave det med cirkulationsventil´er så trykket kommer ned foran turbo´en
Tid til at oprette siden: 0.181 sekunder