Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: turbo på 4g92

turbo på 4g92 17 år 5 måneder siden #2453

• 's profilbillede
Jeg går og leger med en ide om at sælge min mivec motor, også sætte turbo på min orginal 4g92.. bare på alu stempler, med dobbel toppakning, intercooler, stører dyser, og ms styring.. regner med at ku kører 0,8 - 0,9 i lade tryk, så ca 180 - 190 hk håber jeg på.. har tænkt mig at sætte en toyota turbo ct20 fra hiace, eller måske en Garret t25.. er der nogen der kan for tælle mig lidt om dem, og hvad de er gode til, og om de har den rette størelse til en 1,6.. eventuelt forslag på andre typer turbo'r..
også er jeg lidt i tvivl om hvilke dyser jeg skal bruge, og hvormange ml de dyser der sidder i en orginal 4g92 giver...?? håbede lidt på at man ku tage dyser fra en 4g63/4g63t af samme årgang, som min egen. som så passede lige over i min dysebro.. ku også godt tænke mig at høre, om hvilken størelse dyser folk mener er nødvendig til et turbo projekt, som mit... puha lang smøre, håber der er nogen der kan svare..
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

turbo på 4g92 17 år 5 måneder siden #17351

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Der findes en meget nemmere løsning - 4G93T.

Der er alt hvad du skal bruge, og prisen er ca. det samme, måske en smule højere, men det er også en del nemmere..

Sådan ville jeg nu gøre.. Så ved man at det også holder i længden..

turbo på 4g92 17 år 5 måneder siden #17352

• 's profilbillede
ja har jeg også overvejet men så kunne man jo lige så godt lægge en evo motor i, men gider ikke til alt det bøvl med ledningsnet, og ombytning af motor, til syn, hvis jeg sætter turbo på den orginale, kan jeg jo nøjes med at tage turbo'en af..

... 17 år 5 måneder siden #17353

• Frimann
  • Frimann's profilbillede
dyser er ikke det store problem jeg kørte med std. dyser på min lancer gti og kørte med 0,8-1,0 bar i tryk

havde 2 toppakninger og en t3 turbo på et bananmanifold der var mere end ryk i den !! og den havede sikkert lidt over 220+ hk efter min vudering

du skal også havde en motor stying ved ikke om nully kan skaffe til dan motor men det er jo bare og skrive til ham !

men ang dysser så har jeg købt 550 ml EVO 3 dyser til min colt da den skal op og yde over 600 hk på et tidspunkt ! 3 lags stål toppakning og en masse andet !

men forslår du skriver til nully og for råd den vej igennem, han ved stort set alt inde for det med og eftermonter turbo

turbo på 4g92 17 år 5 måneder siden #17354

• 's profilbillede
ok tror nu jeg vil have fundet ud af hvormange ml.. de standart giver.. angående styring, vil jeg have ms styring fra turbomotor.dk.. dejlig nemt for han bor her i give.. lyder ellers som et rimelig heftigt projekt du har gang i, er det en dhb bil du er i gang med..

turbo på 4g92 17 år 5 måneder siden #17355

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Tror nu stadig at en 4G93T ville være sjovere end en 4G63T, da der stadig er omdrejninger at lege med, OG du behøver ikke skifte maskine til syn 8)

Desuden, så vejer den også mindre, så næsen ikke bliver alt for tung..
Tid til at oprette siden: 0.150 sekunder