Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: HJÆLP!!! Galant 2.0 GLSi årg. 91 GÅR UJÆVNT

HJÆLP!!! Galant 2.0 GLSi årg. 91 GÅR UJÆVNT 17 år 8 måneder siden #2312

• 's profilbillede
Hjælp Hjælp Hjælp, nu er min tålmodighed snart opbrugt. Hvis nogen kan hjælpe vil jeg blive meget glad. Fejlen opstod fra det ene øjeblik til det andet. Fejl som følger: går ujævnt i tomgang og hvis man f.eks. kører 60 eller 80 og holder farten der, går den også ujævnt/hakker. Kan svinge op til 500 omd. i tomgang. Kører fint når den skal trække, altså når man accelerer. Det virker som en el-fejl. Har skiftet strømfordeler, rotor, strømkabler, tændrør, tændspole, luftfilter, brændstoffilter, Lamdasonde, har fået renset indsugningspjæld, kan ikke udlæse nogle fejl i 12 benet stik med prøvelampe. Ben 12 er stel og ben 1 på plus. Har prøvet at tage stel af i min. 15 min. for at resætte el-styrring. Er der nogle der i det hele taget ved hvor den sidder?
M.v.h. Ken Johansen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Re: HJÆLP!!! Galant 2.0 GLSi årg. 91 GÅR UJÆVNT 17 år 8 måneder siden #16457

• 's profilbillede
Ken skrev:
Hjælp Hjælp Hjælp, nu er min tålmodighed snart opbrugt. Hvis nogen kan hjælpe vil jeg blive meget glad. Fejlen opstod fra det ene øjeblik til det andet. Fejl som følger: går ujævnt i tomgang og hvis man f.eks. kører 60 eller 80 og holder farten der, går den også ujævnt/hakker. Kan svinge op til 500 omd. i tomgang. Kører fint når den skal trække, altså når man accelerer. Det virker som en el-fejl. Har skiftet strømfordeler, rotor, strømkabler, tændrør, tændspole, luftfilter, brændstoffilter, Lamdasonde, har fået renset indsugningspjæld, kan ikke udlæse nogle fejl i 12 benet stik med prøvelampe. Ben 12 er stel og ben 1 på plus. Har prøvet at tage stel af i min. 15 min. for at resætte el-styrring. Er der nogle der i det hele taget ved hvor den sidder?
M.v.h. Ken Johansen

Har også prøvet et andet sæt indsprøjtningsdyser og en anden luftmåler men med samme resultat.

HJÆLP!!! Galant 2.0 GLSi årg. 91 GÅR UJÆVNT 17 år 8 måneder siden #16458

• 's profilbillede
Prøv en ny styreboks. Det er ofte et ømt punkt på disse fine gamle Galant'er.

HJÆLP!!! Galant 2.0 GLSi årg. 91 GÅR UJÆVNT 17 år 8 måneder siden #16459

• Glundman
  • Glundman's profilbillede
Har du prøvet at resette den styreboks ordentligt.. :?:

Kør den driftvarm.
Sluk for blæser, tågelys og andet der kan slukkes for.
Så demonterer du MINUSPOLEN på batteriet.
Lad den så stå i 20 min.

Derefter monterer du minuspolen igen.

Så starter du den UDEN AT RØRE SPEEDEREN.. :!: :!::!:
Tomgangen stiger nu til ca 1500 omdr. Derefter falder den til ca. 800 (Det er normalt).
Lad den stå i tomgang i endnu 20 min.
Så skulle den gerne være der..

Hvis ikke..: Gå tilbage til Cult.. ;)

HJÆLP!!! Galant 2.0 GLSi årg. 91 GÅR UJÆVNT 17 år 8 måneder siden #16460

• 's profilbillede
Cult skrev:
Prøv en ny styreboks. Det er ofte et ømt punkt på disse fine gamle Galant'er.
Hej Cult, hvor sidder den? og hvordan ser den ud? Det er meget mærkeligt, hvis jeg tager lamdasonden fra går den nogenlunde men hvis den sidder på hakker og sprutter den - op og ned i omdrejninger. Det er en 4G63 motor type med automat gear. Har ellers været meget glad for den men er snart ved at blive godt træt af det her problem.
Mvh. Ken

HJÆLP!!! Galant 2.0 GLSi årg. 91 GÅR UJÆVNT 17 år 8 måneder siden #16461

• 's profilbillede
Glundman skrev:
Har du prøvet at resette den styreboks ordentligt.. :?:

Kør den driftvarm.
Sluk for blæser, tågelys og andet der kan slukkes for.
Så demonterer du MINUSPOLEN på batteriet.
Lad den så stå i 20 min.

Derefter monterer du minuspolen igen.

Så starter du den UDEN AT RØRE SPEEDEREN.. :!: :!::!:
Tomgangen stiger nu til ca 1500 omdr. Derefter falder den til ca. 800 (Det er normalt).
Lad den stå i tomgang i endnu 20 min.
Så skulle den gerne være der..

Hvis ikke..: Gå tilbage til Cult.. ;)
Hej Glundman, det har jeg ikke prøvet. Vil prøve det i morgen, og Tak for de gode råd. Jeg håber at de vil virke.
Mvh. Ken
Tid til at oprette siden: 0.142 sekunder