Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: HJÆLP!!! Galant 2.0 GLSi årg. 91 GÅR UJÆVNT

HJÆLP!!! Galant 2.0 GLSi årg. 91 GÅR UJÆVNT 17 år 8 måneder siden #16474

• 's profilbillede
Nully skrev:
Nej det skal den ikke :? kunne godt tænkes at være den for når du så vil give gas følger den ikke med og så kan den lidt igen :cry: derfor piver den
den skal køre hele tiden og kan godt høres men ikke som en pivelyd mange i klubben har fået skiftet de bliver slidt op

Hej Nully.
Tak for en hyggelig sludder :D , herligt med folk som vil hjælpe en her på forummet. Så en STOR tak til alle der har svaret mig :wink: . Har talt med min ven, vil se i morgen om kan skaffe sådan en benzin-fætter. Håber det er den! Jeg vil også lige skifte de vacomslanger, så skulle der ikke være noget der. Jeg skal nok vende tilbage, med resultat når den er skiftet.
Mvh. Ken
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

HJÆLP!!! Galant 2.0 GLSi årg. 91 GÅR UJÆVNT 17 år 8 måneder siden #16475

• 's profilbillede
Hej Nully.
Tak for en hyggelig sludder :D , herligt med folk som vil hjælpe en her på forummet. Så en STOR tak til alle der har svaret mig :wink: . Har talt med min ven, vil se i morgen om kan skaffe sådan en benzin-fætter. Håber det er den! Jeg vil også lige skifte de vacomslanger, så skulle der ikke være noget der. Jeg skal nok vende tilbage, med resultat når den er skiftet.
Mvh. Ken[/quote]

Har skiftet strømfordeler, rotor, tændkabler, tændrør, tændspole (brugt), luftfilter, brændstoffilter, Lamdasonde (har prøvet 2 nye), Power Unit (brugt), har fået renset indsugningspjæld, olie og oliefilter, har renset alle stelforbindelser og smurt med kobberfedt, har prøvet anden vacomregulator som sidder under indsugningsmaniforld, har også prøvet anden benzinpumpe (fra Nully, tak for den hurtige hjælp). Har også prøvet et andet sæt indsprøjtningsdyser og en anden luftmåler men med samme resultat. Har prøvet at resætte ECU fra Glundman's arbejdsgang men med samme resultat. Min check enginen lampe lyser ikke, kun når jeg lige slår tændning til at starter så slukker den igen.

Går ujævnt i tomgang, hvis man f.eks. kører 60 og holder farten der, går den også ujævnt/hoster/hakker. Gør det også ved alle andre hastighedder og det er det samme med eller uden fartpilot. Står og svinge mellem 500 - 1200 omd. i tomgang. Kører fint når den bare skal trække, altså når man accelerer. Det virker som en el-fejl. Den som kan hjælpe lidt på det, er hvis man tager lamdasonden af så går den lidt bedre. Men det er jo ikke meningen. Alt så ved konstant fart og i tomgang den er gal.
Mvh. Ken

HJÆLP!!! Galant 2.0 GLSi årg. 91 GÅR UJÆVNT 17 år 8 måneder siden #16476

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Hej Ken
Der er kun en ting der ikke er prøvet STYREBOKSEN giv mig numret på din så må vi se om jeg har en med det nummer som du så kan prøve :wink:
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

HJÆLP!!! Galant 2.0 GLSi årg. 91 GÅR UJÆVNT 17 år 8 måneder siden #16477

• 's profilbillede
Nully skrev:
Hej Ken
Der er kun en ting der ikke er prøvet STYREBOKSEN giv mig numret på din så må vi se om jeg har en med det nummer som du så kan prøve :wink:

Hej alle her på forummet.

Ja, så fik jeg endelig min Galant tilbage igen :lol: , den spinder bare som en mis :D . Det der skulle til var en Ny-renoveret styrebox. (skulle nok havde prøvet det lidt før - Cult var inde på det "se tidligere indlæg") men det, der var så lidt underligt var at min Engine lampe IKKE har lyst på noget tidspunkt og at man ikke kunne udlæse nogen fejl på multistik :roll: . Derfor troede vi at det var en mekanisk fejl.

Tak til alle som har kommet med foreslag om hvad det evt. kunne være.
En MEGA STOR TAK til Nully :wink: , og for din tillid til mig. 1000 tak.

Jeg håber at dette problem kan være med til at hjælpe andre, som er ved at gå i spåner over hvad der kan være galt med deres Mitsu. Jeg kan kun sige at det var ved at drive mig til vanvid :roll: . Men i dag var det næsten ligesom at få en gave :) .

Jeg kan lige fortælle en anden sjov historie. Min svoger som også skal have en STOR TAK for alt det skrue-arbejde han har hjulpet mig med. Men han skulle skifte en starter på en Toyota og bagefter kunne den ikke trække - ikke nogen fejl, nogen steder - heller ikke hos aut. Toyota værksted - men de sagde så at han skulle prøve at skifte luft masse måleren - og det var så den! Er der noget logik i det? :roll:

Mvh. Ken

HJÆLP!!! Galant 2.0 GLSi årg. 91 GÅR UJÆVNT 17 år 8 måneder siden #16478

• 's profilbillede
Ken skrev:
Nully skrev:
Hej Ken

Ja, så fik jeg endelig min Galant tilbage igen :lol: , den spinder bare som en mis :D . Det der skulle til var en Ny-renoveret styrebox. (skulle nok havde prøvet det lidt før - Cult var inde på det "se tidligere indlæg") men det, der var så lidt underligt var at min Engine lampe IKKE har lyst på noget tidspunkt og at man ikke kunne udlæse nogen fejl på multistik :roll: . Derfor troede vi at det var en mekanisk fejl.

Jeg håber at dette problem kan være med til at hjælpe andre, som er ved at gå i spåner over hvad der kan være galt med deres Mitsu. Jeg kan kun sige at det var ved at drive mig til vanvid :roll: . Men i dag var det næsten ligesom at få en gave :) .

Jeg kan lige fortælle en anden sjov historie. Min svoger som også skal have en STOR TAK for alt det skrue-arbejde han har hjulpet mig med. Men han skulle skifte en starter på en Toyota og bagefter kunne den ikke trække - ikke nogen fejl, nogen steder - heller ikke hos aut. Toyota værksted - men de sagde så at han skulle prøve at skifte luft masse måleren - og det var så den! Er der noget logik i det? :roll:

Mvh. Ken

Lige en ting, som jeg gerne vil tilføje. Ca. en uge's tid før min Galant begyndte på dette problem opdagede jeg, at min stel-forbindelse på batteriet var meget løs. Jeg tror at det måske også kan have noget med det at gøre. Jeg har renset samtlige stel-forbindelser på ledningsnettet i motor-rummet og smurt med kobberfedt.

Mvh. Ken

HJÆLP!!! Galant 2.0 GLSi årg. 91 GÅR UJÆVNT 17 år 7 måneder siden #16479

• 's profilbillede
Ken skrev:
Ken skrev:
Nully skrev:
Hej Ken

Mvh. Ken

Lige en ting, som jeg gerne vil tilføje. Ca. en uge's tid før min Galant begyndte på dette problem opdagede jeg, at min stel-forbindelse på batteriet var meget løs. Jeg tror at det måske også kan have noget med det at gøre. Jeg har renset samtlige stel-forbindelser på ledningsnettet i motor-rummet og smurt med kobberfedt.

Mvh. Ken

Hej igen. Jeg har lige en ting mere, som jeg også vil dele med jer.
Den lille motor som sidder ved gasspjældet tror det hedder en stepmoter/regulator, klikkede hele tiden når man satte tændning på "da den kørte dårligt". Men efter ny styrebox siger den IKKE noget når man sætter tændning på. Så ved I det. :wink:
M.v.h. Ken
Tid til at oprette siden: 0.203 sekunder