Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: lancer gti motor i en lancer glxi

lancer gti motor i en lancer glxi 17 år 11 måneder siden #2170

• 's profilbillede
Hej

Nogen der ved noget om hvor godt en lancer/colt gti motor kan ligge i en lancer glxi jeg har en 4g92 motor i nu og har hørt at motor beslag passer sammen men om ledningsnette passer ved jeg ikke ? nogen der har nogen erfaringer med det her ??

og ja ved godt at synsmanden ikke lige frem er vild med tanken at jeg gerne vil have en gti motor lagt i men man kan vel finde en løsning både synsmanden og jeg kan sove godt om natten med :D

PS.
Der er nu kommet Streamer i bagruden :-)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

lancer gti motor i en lancer glxi 17 år 10 måneder siden #15379

• Mathæus
  • Mathæus's profilbillede
Går ud fra at du har kig på den motor som eXn har til salg...
Og nej, som jeg lige husker det, så er det noget rigtig bøvl at ligge flytte motor fra en 89-91 model over i en 93-96 model som du har...

Du skal nok have fat i en GTi motor fra en 93-96 model, men det er ikke til at opdrive nogen steder...

Det du kan gøre i stedet er at lægge nogle andre dele i din egen motor - skarpere knast, større gasspjæld, banan-manifold og en større udstødning. Burde være god for omkring 150HK

Evt. kan du finde en motor fra en Galant 1.8 93-96 modellen (motoren hedder 4G93). Den har 126 HK standard, så den må du lægge i lovligt. Så kan du lægge de samme dele i som fra 1.6 motoren (altså skarpere knast, større gasspjæld, banan-manifold osv. - delene er de samme til 1.6 (4G92) og 1.8 (4G93))
Det burde være god for 160-180 HK, og de kan ikke se det til syn :lol:

lancer gti motor i en lancer glxi 17 år 10 måneder siden #15380

• 's profilbillede
Hej

ja det var lige den jeg var på udsigt efter men det kan jeg godt se så tro jeg går efter e 4g93 motor så. især hvis man kan smide den gennem syn det er jo noget der giver et ret stort plus.

jeg takker for det gode og ærlige svar vil sku helst ikke ud i for meget bøvl da jeg er ret så afhænget af bilen i alle hverdage :-)

nogen idee om hvor der ligger dele til tuning af bilen osv. brugt eller skal man ud i nye stumper ? nu tænker jeg på knast og i den stil

lancer gti motor i en lancer glxi 17 år 10 måneder siden #15381

• Mathæus
  • Mathæus's profilbillede
Hvis du skal have dele så må du nok desværre rette blikket mod udlandet - nærmere betegnet Australien. Hos www.rpw.com.au/shop gør de enormt meget i Mitsu dele, men det koster jo en del at hive til DK.

Ved ikke om det egentlig er til at få fingre i noget herhjemme. Mener du kan få knaster hos et firma der hedder Westspeed (ellers noget i den retning) men er ikke sikker.

Men du kan evt. tage fat i en fra klubben der hedder Lancerlot. Har ved enormt meget om tuning af 4G92/93 motore. han har i hvert fald hjulpet mig meget.

lancer gti motor i en lancer glxi 17 år 10 måneder siden #15382

• 's profilbillede
okay ham vil jeg da kontakte på et tidspunkt så :-)

ellers må jeg bide i det sure æble og hente det hjem der nede fra så ;-)
noget skal der ske med den nu først motoren så kommer jeg til kit til den men alt skal have en start jo

jeg takker mange gange for hjælpen ind til vidre

lancer gti motor i en lancer glxi 17 år 10 måneder siden #15383

• 's profilbillede
hey prøv at kigge på motorland.dk de har en 4g92 mivec tilsalg. den er god for 150 - 160.. hk.. men hvis ikke den ville jeg absolut også gå efter 4g93.. faktisk har jeg hørt at en 4g92 og 4g93, er lavet på samme blok med samme boring, 4g93 har bare længere slaglængde.. så du burde ku tage indmaden fra en 4g93 og sætte det over i din egen.. også kan du have en 1,8, og synsmanden tror du har en 1,6 smart ik.. eller det måske nok bare nemmere at lægge en 4g93 motor i..
Tid til at oprette siden: 0.166 sekunder