Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Turbo motor til carisma

Turbo motor til carisma 20 år 1 måned siden #1019

• 's profilbillede
hey

Jeg har før haft et emne om tuning af carisma 1.8 GDI, men jeg syntes ikke rigtigt at det kan betale sig i forhold til prisen. Nu prøver jeg at finde en turbo motor som passer ned i den, nogen der kan hjælpe?

Det er til en carisma 1.8 GDI fra 00, hvis i skulle være i tvivl.

MVH emil
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Turbo motor til carisma 20 år 1 måned siden #9265

• 's profilbillede
Er der ingen der ved noget?

jeg har læst noget om en carisma 2.0 turbo med 4 hjul træk, tror det var en slags rally.. er der nogen der har hørt noget om det..

Turbo motor til carisma 20 år 1 måned siden #9266

• 's profilbillede
Jeg har været alle mine link's igennem - Men jeg kan ikke lige finde det link som jeg i sin tid blev helt "vild i varmen af"

Det var en Carisma MSX (Vist nok med en standard 1.8 GTI motor fra en lancer/colt) som var blevet boret op til en 2.1 og med 4 hjulstræk... Jeg har set den på nogle hjemmesider fra Østrig men kan desværre ikke finde linket. - Mener der var kompressor på...

RE: 20 år 1 måned siden #9267

• 's profilbillede
Carisma MSX var med en 140 Hk 1.8L, den var til salg kortvarigt for nogen år tilbage, om der reelt blev solgt nogen ved jeg ikke (jeg er aldrig stødt på den herhjemme)

På en bilmesse i Essen havde Mitsubishi valgt at tage en Carisma Evo med, den var udstyret med en 280 Hk motor, hvorfor den dukker op på en messe som "Carisma EVO" ved jeg ikke (hos os hedder den jo Lancer EVO) men chancen for at motoren passer over i en Carisma er vel til stede.

Turbo motor til carisma 20 år 1 måned siden #9268

• 's profilbillede
ja det lyder lidt mærkeligt, men også meget interessant for hvis man kan eller der er lavet en carisma med 280 HK så er der måske en lille chance for at man kunne få sin bil indregistreret med den motor. Eller måske ikke!

Men hvor finder jeg ud af om den passer ned i min carisma?
Jeg tror faktisk engang jeg har kigget lidt efter den motor, jeg må sku lige i gang med at lede igen

RE: 20 år 1 måned siden #9269

• 's profilbillede
Hvis modellen er indregistreret i et EU land med en 280Hk motor, så burde det også kunne lade sig gøre i DK, men jeg tror nu desværre det kommer til at koste en formue i afgift og ombygninger, det er j ikke bare at stoppe motoren ned i vognen.
Tid til at oprette siden: 0.173 sekunder