Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Turbo motor til carisma

Turbo motor til carisma 20 år 1 måned siden #9270

• 's profilbillede
Ved du ca hvor meget der skal laves om ved en ombygning.. eller om det
overhovedet er muligt.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

RE: 20 år 1 måned siden #9271

• 's profilbillede
Jeg ved ikke præcist hvor meget det kræver, men et gæt er undervogn, bremser, ledningsnet, motorophæng (måske) instrumenter (speedometer, omdrejningstæller osv) lydpotte.

Når man tager arbejdet, reservedelspriser og afgift i betragtning er det muligt at det ligefrem er billigere at købe en ægte EVO.

Vedr. ombygningen ved jeg at andre herinde ved mere end jeg gør.

Turbo motor til carisma 20 år 1 måned siden #9272

• 's profilbillede
ja okay, det er også en del. Men hvis det kan lade sig gøre, så ville det også være en billige tunings løsning hvis man ser ud fra hvor HK den får, og hvis man lige glemmer at sige det til skatte far..

MVH Emil

Turbo motor til carisma 20 år 1 måned siden #9273

• 's profilbillede
jeg har også set en 1.8 turbo motor fra en lancer på www.coltco.nl det hedder det sammen som min motor nemlig 4g93, mon det vil sige at den passer over, altså selve blokken, den har 192 HK.

Turbo motor til carisma 20 år 1 måned siden #9274

• 's profilbillede
nu har jeg snakket med et motor import firma. de sagde at man godt kunne ligge sådan en lancer evo i en carisma hvis man er lidt finger nem. men devar dyre og svære at få fat i, istedet kunne man sætten en mivec motor som er en sugemotor, den har 175 HKog trækker rigtigt godt sagde han, og den koster kun det halve.

så nu skal jeg bar finde ud af hvad jeg gør, nå ja og så sagde han at det ville være en god ide at kende en som ved noget om styreboxe.

MVH Emil

Turbo motor til carisma 20 år 1 måned siden #9275

• 's profilbillede
en god kværn sådan en mivec, men styreboksen koster 25.000 kr. alene lidt dyrt syntes jeg. Desuden ingen bundtræk og så med 18" ruller bliver du nok lidt skuffet og resultatet vil jeg tro :?:
prøv at se om du kan finde en motor fra en lancer GSR MR 1,8 turbo m. 192hk de er til at få fingre i, og er en forholdsvis nem konvertering vil jeg mene. :wink:

Lance :wink:
Tid til at oprette siden: 0.157 sekunder