Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Turbo motor til carisma

Turbo motor til carisma 18 år 7 måneder siden #9276

• 's profilbillede
Jeg har været inde på www.coltco.nl og kigge, men jeg kan ikk finde den 4G93 turbomotor du skriver om, så hvis du lige ku fortælle mig hvor jeg skal kigge, for jeg er selv ude efter sådan en og de er ikk til at få fat på.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Turbo motor til carisma 18 år 7 måneder siden #9277

• 's profilbillede
Anonymous skrev:
en god kværn sådan en mivec, men styreboksen koster 25.000 kr. alene lidt dyrt syntes jeg. Desuden ingen bundtræk og så med 18" ruller bliver du nok lidt skuffet og resultatet vil jeg tro :?:
prøv at se om du kan finde en motor fra en lancer GSR MR 1,8 turbo m. 192hk de er til at få fingre i, og er en forholdsvis nem konvertering vil jeg mene. :wink:

Lance :wink:
det var da en syg pris for en styreboks.. allene de 25.000 kan man få en komplet frontcut med mivec motor, bremser motorvange, bærearme, svingarme, og orgi styreboks.. og skal lige siges at man ved Turbomotor.dk kan købe en styreboks, til ca 5000 - 6000 kr med indstilling... det er nok kun på sjælland det koster så meget for en styreboks...

Turbo motor til carisma 18 år 7 måneder siden #9278

• 's profilbillede
Når ja glemte lig at sige at bundtrækket er helt fint, det er jo det som er det smarte ved en mivec motor, at den køre på alm knaster op til 5000 rpm, og først derfra går den over på de skarbe knaster, hvor den så trækker ud til 8200 rpm. hk topper første ved de ca 8200, så den trækker hele vejen ud.. ved dette da jeg nu har kørt ca 20000 km med min egen.. skal lige siges, at de 175 hk er lidt pral fra mitsu side. min er blevet rullet til ca 160 hk og den fejler ikke noget.. det er fordi mitsu har målt motoren uden vandpumpe, og generator, og direkte på svinghjulet.. motoren er Eu godkendt da de er blevet godkendt i England, altså kan de også godkendes i dk.. økonomi den køre ca 10 - 11 kml... så det er ikke en øko motor...
lige til sidst, tror da nok man kan få en evo frontcut for ca 30.000 hos gadbjerg motorimport.

Turbo motor til carisma 18 år 7 måneder siden #9279

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Nemmeste konvertering for en Carisma er klart 4G93T. En evo maskine passer også lige ned i, dog har jeg forhørt mig omkring samme konvertering, og det kræver lidt ekstra tilpasning før det bliver helt godt. Desuden kan en 4G93T motor sagtens blive lige så vild som en evo, der er flere 4G93Tér i Australien der er nede og køre 10sek 1/4mile..

Mht. Carisma Evo, så har jeg set et par stykker inde på mobile/autoscout, men det er altså Evo VII.. Har hvist aldrig set/hørt om Carisma Evo..
Tid til at oprette siden: 0.150 sekunder