Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Tomgang igen igen

Tomgang igen igen 21 år 1 måned siden #572

  • 's profilbillede
Nu har jeg resat min styreboks for

anden gang og den har aldrig stået dårligere i tomgangen end nu. Jeg har gjort som foreskrevet. Desuden har jeg

demont. nox-sensoren, men det kan vel ikke have så stor betydning for tomg. Når den er kold går den ca. 1200

omdr./min., og det er ok. Så falder den, som den skal, når motoren bliver varm. Så falder den pludselig til 750, og

hele bilen ryster. Der bliver den noget tid, for derefter at stige til 950. Hvad er der galt?? Hvorfor fungerer en

resetning ikke som den skal?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Tomgang igen igen 21 år 1 måned siden #7065

  • 's profilbillede
hej Glunde.
Min Galant laver det samme nummer hvis

jeg har taget batteri polerne af, efter en uge bliver tomgangen normal igen, Jeg har skruet den mekaníske tomgang op,

så den ikke går helt i stå :D Ca. 800 omd :idea:
Mvh. Magnum
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Tomgang igen igen 21 år 1 måned siden #7066

  • 's profilbillede
Jeg har snart ikke mere gevind på den mekaniske

tomgang. Derfor er jeg lidt desperat.

Men Takker..... :lol:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Tomgang igen igen 21 år 1 måned siden #7067

  • 's profilbillede
Hej Glunde.
Allerførst skal du tage dit stelkabel

af endnu engang. :lol:
Efter et par min sætter du kabelet på, starter bilen og kører den driftvarm.
Herefter

laver du en grundjustering sådan her.

På dit spjældhus (den som speederkablet er monteret på) tager du


slangen der går over til luftfilteret af.
Indvendig i spjældhuset forneden er et hul, det skal du rense af


for sod (hullet skal have sin oprindelige størrelse)
Monter slangen for luftfilter igen.
Afmonter de to

skruer som holder gaskablets yderkabel fast.
Sæt tænding på bilen i min. 20 sek. (olielampe mv. lyser)
Aftag

stikket på trinmotoren mens tændingen stadig er aktiveret.
(trinmotoren sidder også på spjældhuset og stikker

næsten lodret op)
Tag tændingen af bilen.
Skru tomgangs skruen mindst 4 omg. ud.
( tomgangsskruen er den

der direkte aktiverer gasspjældet)
Start bilen op
(hvis den ikke kan holde sig igang skruer du

forstillerskruen indad
indtil den kan, forstiller skruen sidder lige ved siden af tomgangsskruen
du kan se at

den forskyder to plader for hinanden.
Juster tomgang til 850 omdr. (Præcis)
Skru tomgangsskruen indad indtil

den hæver tomgangen og løsen
1/4 omg. (omhyggelig)
Stands motoren.
Monter stik for trinmotor.
Monter

gaskablets to skruer.
Start motoren og bemærk at den stiger til ca 1800 omdr. og bagefter
falder til ro ved

850 omdr.
Håber at du kan bruge forklaringen ellers skriver du jo bare igen.
Venligst OJ

Når du har har

gjort dette og hvis du har gjort det omhyggelig
og korrekt så kan din motor gå jævnt og fint i tomgang.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Tomgang igen igen 21 år 1 måned siden #7068

  • 's profilbillede
Tak OJ. Det vil jeg prøve :)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Tomgang igen igen 21 år 1 måned siden #7069

  • 's profilbillede
Lige en lille ting til.

Er det den mekaniske

tomgangsskrue du hentyder til.
Er de 4 omg. når skruen er skruet helt i. Altså max. tomgang?

Hilsen

Glunde
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.154 sekunder