Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: GDI tændrør og tændspole

GDI tændrør og tændspole 15 år 4 måneder siden #3504

• Mortenbm
  • Mortenbm's profilbillede
Ja,

GDI motor igen.

Korte spørgsmål:

Fået en diagnosetest i dag af mitsu værksted pga motor lampen begyndte at lyse og de siger ny tændspole og tændrør..

Men burde jeg ikke kunne høre og mærke hvis den kun kørte på 3 cylindrer?!

- Jeg troede selv det var lambdasonde og eller luftmængdemåler, da jeg synes mit benzinforbrug er ret højt. 10-11 km/l (?)

Den mangler lidt i bundgassen og den tikker lidt, men det er ting jeg lever med.

Hvilke tændrør kan i anbefale herinde?
Nogle siger NGK, andre Bosch Super 4 og endelig andre kun fra Mitsu som koster det hvide ud af øjnene (250 plus moms pr stk ! )

På forhånd tak og skidegodt forum:)

Vh

Morten

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

GDI 15 år 4 måneder siden #23028

Hej Morten. Da jeg havde min carisma gdi købte jeg de org.tændrør p.g.a den gik dårligt i tomgang samt lidt dårlig bensin øko. og det hjalp, jeg har en kolega som har en spacestar gdi som købte de uorg.tændrør men de holder ikke i længden desværre , jeg valgte samtidig med at få renset ventiler +indsugning og var virkelig noget der kunne mærkes selv om det var dyrt på et aut.værksted . MEN prøv lige at undersøge prisen div.steder, jeg gav ca 200 pr stk el.så kan jeg se hvad jeg kan købe dem til .

Hej Hollænder, tak for 15 år 4 måneder siden #23029

• Mortenbm
Hej Hollænder, tak for svaret.

Jeg er nu mere ude efter hvad tændrørerne hedder, da jeg har svært ved at finde ud af det på nettet. Så jeg kan finde den bedste pris:)

HVIS jeg føler mig nødsaget til at bruge Thansen, så har de nogle denso/ngk der skulle passe til min 4G93 til 199 stk.

Nå jamen, men det lykkedes da 15 år 4 måneder siden #23030

• Mortenbm
Nå jamen, men det lykkedes da at finde ud af hvilke tændrør bilen er født med:

NGK BKR6E-11

Nu skal de bare findes et sted:)

det er ca samme pris over 15 år 4 måneder siden #23031

• Billen
  • Billen's profilbillede
det er ca samme pris over hele linjen, de svinger vist omkring 20 kr / stk dem de har hos thansen er samme kvalitet som dem du får hos mitsubishi da det er samme tændrør bare en anden forhandler.

og så er det bare at være glad for den kun skal fodres med 4 rør og ikke som min V6'er der napper 6 stk. :o)

Ja, hvis det er NGK rørerne 15 år 4 måneder siden #23032

• Mortenbm
Ja, hvis det er NGK rørerne jeg skal have fat i, så ligger de i omkring en 50'er stykket. Dét skulle da være til at overkomme;)

Tid til at oprette siden: 0.163 sekunder