Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma 1,8 GDi tomgang og hakken i kørsel

Jeg tror hvis man lader være 14 år 11 måneder siden #22494

• TaagMan
  • TaagMan's profilbillede
Jeg tror hvis man lader være med at køre for meget ved lave omdrejninger, og giver den en BellAdd ServiceRens 2B i indsugningen ved hver olieskift... så skal den nok forblive clean... i hvert fald mens jeg har den. Den er jo ikke helt ny mere... gider sikkert ikke køre i den mere end en 4-6 år endnu.

Nu må vi se hvor længe det holder...

Jeg ved det er en dame der har haft den før mig, og at hun har kørt en 10k-15k om året... ovre på djævleøen, så der har nok være meget kø kørsel osv... meget start stop. Og den har jo haft 10-11 år til at kokse til, unden service rens...

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Jeg kører en hel del. Kan 14 år 11 måneder siden #22495

• mariamus
  • mariamus's profilbillede
Jeg kører en hel del. Kan sagtens komme op på 40K om året uden problemer.

Så må jeg jo bare til at køre lidt hårdere :)

Jeg kan garantere dig for, at 14 år 11 måneder siden #22496

• TaagMan
Jeg kan garantere dig for, at du ikke kan køre den ren, lige meget hvordan du kører... ikke med alt det besvær jeg havde med at få det renset af.

nej nej, det regnede jeg 14 år 11 måneder siden #22497

• mariamus
nej nej, det regnede jeg heller ikke med.

Men når jeg engang får den renset, så må jeg jo til at køre lidt hårdere, og så bruge noget V-power istedet for 95.

Jeg tror ikke man skal køre 14 år 11 måneder siden #22498

• TaagMan
Jeg tror ikke man skal køre som en gal.... for at holde det væk... bare lidt højere omdrejninger... op til 2500-2800 rpm ved 50% speeder, og så gearskift. For, enhver motor soder/"brænder kvalt" ved lave omdrejninger og meget padal... og det bliver jo recirkuleret ind i manifolden igen... så hvis man ikke gør det alt for meget, så tror jeg ikke problemet opstår igen så hurtigt...

Svigerfar har en stak billeder på sit kamera, dem får jeg også lige fat i, så beskriver jeg lige processen.

Lyder godt 14 år 11 måneder siden #22499

• mariamus
Lyder godt :D
Tid til at oprette siden: 0.167 sekunder