Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: krumtapsudluftning på en 4g92 motor (colt cao)

krumtapsudluftning på en 4g92 motor (colt cao) 16 år 2 måneder siden #21319

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
ik for at være på nakken af dig nully hehe :9 men den slange der går fra topdækslet og over i slangen til indsugningen, hvis den afmonteres bør man blæde den helf og så sætte et filter på krumtapsudluftningen på ventildækslet.

er ret sikker påat hvis man så ikke blænder slangen af så suger motoren falsk luft ind, de det er en åbning på indsugningssystemet efter din luftmassemåler ! dvs luft motoren ikke registrere.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

krumtapsudluftning på en 4g92 motor (colt cao) 16 år 2 måneder siden #21320

• 's profilbillede
Hmmm nu er jeg lidt i tvivl vedr. PCV slangen. Formål med den ændring jeg vil foretage er at jeg vil slippe af med oliedampene der kommer ind i indsugningsmanifolden via PCV slangen. Hvis jeg ikke blænder studsen i manifolden af, suger jeg vel falsk luft ind.

For at løse problemet med PCV slangen har jeg vel to muligheder?. Den første er en oil catch tank. Den anden håbede jeg lidt på var et filter på PCV slangen og afblænding af studsen på manifolden. Jeg vil helst blænde studsen af da selv med en oil catch tank får man vel luft ind i motoren der ik registreres af luftmængdemåleren.

krumtapsudluftning på en 4g92 motor (colt cao) 16 år 2 måneder siden #21321

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
ik for at være på nakken af dig nully hehe :9 men den slange der går fra topdækslet og over i slangen til indsugningen, hvis den afmonteres bør man blæde den helf og så sætte et filter på krumtapsudluftningen på ventildækslet.

Helt rigtigt det jeg gjorde var 2 filtre et på topdæksel og et på slangen ellers skal slangen blændes af
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

Re: 16 år 2 måneder siden #21322

• 's profilbillede
raf skrev:
Hmmm nu er jeg lidt i tvivl vedr. PCV slangen. Formål med den ændring jeg vil foretage er at jeg vil slippe af med oliedampene der kommer ind i indsugningsmanifolden via PCV slangen. Hvis jeg ikke blænder studsen i manifolden af, suger jeg vel falsk luft ind.

For at løse problemet med PCV slangen har jeg vel to muligheder?. Den første er en oil catch tank. Den anden håbede jeg lidt på var et filter på PCV slangen og afblænding af studsen på manifolden. Jeg vil helst blænde studsen af da selv med en oil catch tank får man vel luft ind i motoren der ik registreres af luftmængdemåleren.
Er der nogen, der kunne besvare ovenstående, please ... Vil gerne i gang med modifikationen :)

På forhånd tak

Re: 16 år 1 måned siden #21323

• 's profilbillede
raf skrev:

Kunne i forklare ovenstående for mig? Jeg vil gerne i gang med et mini tuningsprojekt der optimerer indsugningssystemet på colten
Tid til at oprette siden: 0.156 sekunder