Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Gearkasseproblemer Carisma

Gearkasseproblemer Carisma 16 år 4 måneder siden #3054

• 's profilbillede
Hej Alle og godt nytår
Har en 98 carisma som vi ellers er glade for ,men nu har vi fået problemer med Gearkassen. Bilen har kørt upåklageligt indtil jeg skulle ud og køre i den nytårsdag . ruller ud på vejen (kan ikke huske om jeg havde den i bakgear) og i det jeg skal til at sætte den i første gear er der pludselig ingen gear . Jeg kan køre gearstangen sideværs uden problemer og jeg kan sætte den i 5 gear . Men hverken bak , 1,2,3,4 gear kan den gå i . Den børster ikke tænder eller noget ,jeg kan bare ikke få den i gear . Koblingen fejler ikke noget og virker fint i 5, så tror ikke det er der problemet ligger i . Troede først at det måske var pga frosten at den var låst fast men selv efter en times tomgang kunne den ikke skifte.
Er der nogle her der kender symtomerne eller har hørt om det før , og kan det svare sig at begynde at renovere den. Det er en 98 1,6 med 277000km på klokken
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Gearkasseproblemer Carisma 16 år 4 måneder siden #20921

Hej Hilmar.
Jeg har prøvet næsten det samme , det var bare en lancer 1,6 og det var skifte gaflen i gearkassen der havde sat sig . den fik et slag med en hammer på skiftearmen der hvor kablerne er monteret og så virkede det igen .
om det virker på en carisma 1,6 ved jeg ikke .

Gearkasseproblemer Carisma 16 år 4 måneder siden #20922

• 's profilbillede
Hmm kom det også fra den ene dag til den anden uden at have vist symtomer. er der nogle der ved om den er til at pille fra hinanden eller om der skal bunker af specialværktøj til

Gearkasseproblemer Carisma 16 år 3 måneder siden #20923

• 's profilbillede
Det er sku da utroligt er der ikke en eneste her inde der har forstand på en mitsubishi gearkasse .

Gearkasseproblemer Carisma 16 år 3 måneder siden #20924

• Sigma-3.0-v6
  • Sigma-3.0-v6's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 2
Hej Hilmar...

Tror nu nok du skal få svar på dit spørgsmål du skal nok bare være tålmodig.. Det er jo ikke alle folk som er få hele tiden eller på samme tid :-)
Med venlig hilsen

Tommy Pedersen

Ps. Sigma GT, Fordi jeg kan og fordi jeg er den eneste :-)

Gearkasseproblemer Carisma 16 år 3 måneder siden #20925

• Sigma-3.0-v6
  • Sigma-3.0-v6's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 2
Hilmar:

Kan sige at jeg har prøvet det før med en Toyota Previa hvor jeg kørte på motore vejen og så kunne jeg skifte gear som jeg ville uden at bruge kobling men den skifted heller ikke gear..

Så hvid du ikke kan få den i gear kan det jo godt være du skal have kontrolleret din kobling selv om du kan få den i 5 gear..

Ellers kunne det jo lyde som en sykronisering som ikke helt virker..

Du kan ikke samligne om det kan betale sig at lave en gear kasse for en ny vil jo altid være best, men da min gear kasse gik i stykker i min tidl. bol som var en golf 2´er sagde vw til mig at det er for dyrt at lave en gearkasse i forhold til at købe en bruugt..

Vil også sige at 277.000km i en 1.6 er meget godt gået.. De kan godt komme højere op i km, men man kan da ikke klage over dens km hvis den stadig køre godt. Lige bortset fra det med gear kassen..

Har du prøvet at få den op og rulle i 5 gear? ved godt det er hårdt for din kobling og motor, men kunne jo være den kunne saætte gang i noget..
Med venlig hilsen

Tommy Pedersen

Ps. Sigma GT, Fordi jeg kan og fordi jeg er den eneste :-)
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.181 sekunder