Sigma-3.0-v6 skrev:
Hilmar:
Kan sige at jeg har prøvet det før med en Toyota Previa hvor jeg kørte på motore vejen og så kunne jeg skifte gear som jeg ville uden at bruge kobling men den skifted heller ikke gear..
Så hvid du ikke kan få den i gear kan det jo godt være du skal have kontrolleret din kobling selv om du kan få den i 5 gear..
Ellers kunne det jo lyde som en sykronisering som ikke helt virker..
Du kan ikke samligne om det kan betale sig at lave en gear kasse for en ny vil jo altid være best, men da min gear kasse gik i stykker i min tidl. bol som var en golf 2´er sagde vw til mig at det er for dyrt at lave en gearkasse i forhold til at købe en bruugt..
Vil også sige at 277.000km i en 1.6 er meget godt gået.. De kan godt komme højere op i km, men man kan da ikke klage over dens km hvis den stadig køre godt. Lige bortset fra det med gear kassen..
Har du prøvet at få den op og rulle i 5 gear? ved godt det er hårdt for din kobling og motor, men kunne jo være den kunne saætte gang i noget..
Selfølgelig kan det svare sig at reparere. Jeg vil i hvert fald gøre mit forsøg inden jeg begynder at sætte en anden brugt på , som i værste fald kan være i lige så dårlig stand. Kan fortælle at jeg lavede min gearkasse samme dag som jeg skrev første gang. Det tog mig to timer incl ølpause at pille endedækslet på gearkassen af og konstatere at den forsøgte at gå i bakgear. prikkede bakgearshjulet på plads - så kunne den skifte igen. og den har kørt ca 2000 km siden.
ville bare se hvor hurtigt mitsu folket var - men havde godt hørt at de hang i bremsen