Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Bremsestand

Bremsestand 16 år 6 måneder siden #2964

• Billen
  • Billen's profilbillede
Har tænkt på en ting. . o O ( UHA UHA Billen tænker 8) ) O o .

Hvordan og hvorledes når man er til syn med en 4 hjulstrækker går det ikke ud over bremse testen når kun den ene ende drejer rundt, tænker mest på biler med 100% spær mellem for og baghjul, kan huske at vi på Nissan, hvor jeg stod i lære, havede en patrol som trak på alle 4 hjul hele tiden dog ikke låst på akslen men mellem for og baghjul.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

hmm 16 år 6 måneder siden #20497

• Sigma-3.0-v6
  • Sigma-3.0-v6's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 2
altså vil da tro der ikke er forskel på 4*4 biler når det handler om at bremse..

Tror de bremser på samme måde da de bagerste ikke må bremse lige så hårdt som dem foran ellers vil bilen jo skride ud..

Ikke noget jeg ved, men med den forstand jeg har så burde den bremse på samme måde som en alm. bil.
Med venlig hilsen

Tommy Pedersen

Ps. Sigma GT, Fordi jeg kan og fordi jeg er den eneste :-)

Bremsestand 16 år 6 måneder siden #20498

• Billen
  • Billen's profilbillede
er godt klar over at alle bremser med mindre kraft bagi....

tænker mere på mht at der jo kun drives på 2 hjul, 1 aksel, ad gangen, fordi hvis forbindelsen er "låst" mellem for og baghjul vil der vel komme en konflikt når det modsatte hjulpar står helt stille...

Bremsestand 16 år 6 måneder siden #20499

• Mathæus
  • Mathæus's profilbillede
Kan ikke helt huske hvordan det nu lige er det virker, men de fleste 4x4 biler er lavet så forhjulene kan løbe frit mens baghjulene står stille og omvendt. Dog ikke sikker på at den kan der er træk fra motoren.

Kunne min i hvert fald til syn, selvom synsmanden fik sig en lille overraskelse da han forsøgte at give den gas i bremsestanden 8)

Er det ikke noget med at de spær som 4x4 bilerne har (altså de store af dem) er noget man slår til når det skal bruges, og ikke er aktiveret hele tiden?

Bremsestand 16 år 6 måneder siden #20500

• Danni
  • Danni's profilbillede
Hvis bilen kører med permanent 4 hjulstræk, og det ikke kan fra kobles på en hurtig og nem måde, så må de ikke køre bilen på bremseprøvestand, men kun afprøve bremserne på vej.. :wink:

Bremsestand 16 år 6 måneder siden #20501

• Dani
  • Dani's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 3
Da jeg var til syn sidst i ishøj med min 4x4 kunne han heller ikke få den til at blive på rullerne, den kravlede stille og roligt op hver gang, så han bremse prøvede den lidt på vejen istedet. Der er permanent 4 hjulstræk på.
Danigalant.dk

Hvid Dynamic 4x4, 1991
Grøn Dynamic 4x4, 1992
Sort Dynamic 4x4 med VR4 gearkasse og bagtøj, 1989, er ved at blive bygget om til race med 450HK turbo motor.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.174 sekunder