Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Død stepmotor

Død stepmotor 16 år 7 måneder siden #20369

• DangerDane
  • DangerDane's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Tja, må lige spare lidt pnge op og så kører ud til Mitsubishi I billund og snakke lidt med dem og se hvad de siger når at temperaturføleren er blevet skiftet. Men virker bare lidt underligt at det skulle have nogen indflydelse, men ok hvis at den står og melder fejl så kan det da tænkes det kan spille ind.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Død stepmotor 16 år 7 måneder siden #20370

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
Det er jo på den måde bilen har autochoker.. motorstyringen får "besked" fra vandtemperaturføler om at nu er vandet xx* grader varm.

hvis der er en fejl på den og den hele tiden giver besked til motorstyringen om at motoren er varm, så har du ingen choker. det kan give det problem du beskriver.

ved så ikke om motorstyringen bruger samme føler som som viseren i dit indstrument eller om viseren bare får et erstatningssignal fra motorstyringen.
Men syns bestemt det er noget du bør få lavet. :)

Død stepmotor 16 år 7 måneder siden #20371

• DangerDane
  • DangerDane's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
eXn skrev:
ved så ikke om motorstyringen bruger samme føler som som viseren i dit indstrument eller om viseren bare får et erstatningssignal fra motorstyringen.
Men syns bestemt det er noget du bør få lavet. :)

Motorstyringen får 1 signal fra vandtemperaturmåleren, og viseren får et helt andet. Det er ikke samme føler det kører over. Det var ihvertfald hvad de sagde i Billund. Så derfor kan min temperaturføler til blæseren godt være defekt, mens at den der bruges til at styre temperaturmåleren inde i bilen virker fint.

Lyder bare underligt at motoren slet ikke vil reagerer på indput fra speederen af, selvom at motoren kører. En skam jeg ikke lige har en extra hånd her på stedet for så ville jeg optage omdrejningstælleren inde i kabinen samtidigt med at jeg ville få en til at optage lydene ude i motorrummet.

Død stepmotor 16 år 7 måneder siden #20372

• Billen
  • Billen's profilbillede
har din bil karburator ???

Fordi ellers skulle der ikke være noget som hedder choker på din bil..... www.mitsubishi-klub.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=11534&highlight=

Død stepmotor 16 år 7 måneder siden #20373

• Mathæus
  • Mathæus's profilbillede
Billen skrev:

Fordi ellers skulle der ikke være noget som hedder choker på din bil..... www.mitsubishi-klub.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=11534&highlight=

Der er vel et eller andet som gør at motoren får mere benz når den er kold, eller? (spørger jeg lige ud i klassen)
Går ud fra at det er motorstyringen der klarer sådan noget når der ikke er kaburator på, men det gør den vel udfra temp-imput fra en sensor et eller andet sted, eller?

Død stepmotor 16 år 7 måneder siden #20374

• Billen
  • Billen's profilbillede
Mathæus skrev:
Billen skrev:

Der er vel et eller andet som gør at motoren får mere benz når den er kold, eller? (spørger jeg lige ud i klassen)
Går ud fra at det er motorstyringen der klarer sådan noget når der ikke er kaburator på, men det gør den vel udfra temp-imput fra en sensor et eller andet sted, eller?

Nu ville jeg bare lige høre om det var mig der var idiot da jeg skrev i det andet indlæg eller hvordan det ligger :wink:
Ja dem med karburator, ikke dem med elektronisk indsprøjtning.
Tid til at oprette siden: 0.167 sekunder