Som folk ved har jeg gået og døjet med start problemer på min bil i nogen tid nu. Til klubtræffet blev der snakket om at jeg skulle prøve at få renset mit gasspjæld, hvilket blev gjort i igår med hjælp fra eXn og mange tak for det

.
Det viste sig dog at Helle Mitsubishi i Kolding åbenbart ikke har haft tænkt sig om for de sagde at min stepmotor var godt beskidt, men det var faktisk gasspjældet de mente da stepmotoren var ren indvendig og fuldstændig som ny at se til. Men rensningen af gasspjældet har ikke hjulpet hvilket vel må betyde at det er min stepmotor der er gået sig en tur?.
Men jeg prøvede dog et par ting inden at jeg kørte hjem som jeg håber kan hjælpe med at finde problemet.
1: Bilen starter ikke nemmere hvis at man holder speederen ibund eller pumper den mens at motoren churner.
2: Starter bilen og man vipper lidt med gassen er der stor risiko for at motoren bare går ud de første par gange.
3: Når at motoren er igang og ikke endnu er varm kan man holde gassen i bund uden at der rigtigt sker noget andet end at den står iog tøffer og "kæmper" for at holde sig igang, hvorefter at motoren tager ved efter lidt tid og vil tage omdrejninger. Der kommer dog nogle "lyde" ude fra motorrummet som er lidt svære at forklare under denne seance.
Men virker som om at der er noget der "holder" motoren tilbage så at den ikke får lov til at få den rette mængde benzin til den mængde luft jeg lukker ind via gasspjældet til at starte med, og efter noget tid giver modstanden op og motoren kan tage omdrejninger som den skal så længe at man ikke ryger ned på tomgang.
Men er det stepmotoren der er gået, eller er der noget andet og meget værre galt?