Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Mitsu Space Wagon 2,4 GDI, KM 230.000, mister pusten

Sidste opfølgning fra min side 16 år 7 måneder siden #19098

• 's profilbillede
Dette bliver det sidste indlæg fra min side på denne tråd. Med mindre der er spørgsmål.

Var til syn i går selv om mekanikeren havde sagt at det måtte jeg endelig ikke. Men der er gået 3 uger siden han lovede at tale med sin GDI ekspert.

Den bestod med glans og lå langt under den acceptable forurening. Jeg mener klart at det skyldes Abcons dyserens som jeg nu har brugt en flaske af. Altså ca. 400 l brændstof.

Det har helt klart haft en god effekt at få renset insugningssystemet, men den bliver bedre og bedre efter jeg er begyndt at bruge Abcon. Mere trækkraft og mærkbart længere på literen.

Den kan ikke gå ordentligt i tomgang, med mindre aircon er tændt. Mekanikeren er i skrivende stund vendt tilbage. Hans GDI ekspert som er tidligere Mitsumekaniker siger at det er dyserne som er problemet. Dem kan Mitsu skifte for 16 - 17.000,-. Min mek. vil gøre det for 13.000,- (Glem det)

Lidt om prisen:
Mitsu skulle som sagt have 6.000,- for stort service.
Jeg har betalt Automester 3.700,-, han har enda været lidt grov med olieprisen (151,- pr liter)
Hvad tror i tændrør koster til sådan en fanden ? 226,- pr stk.

Rens af indsugningssystem 1.100,- Noget mere end lovet, men det er givet godt ud.

Nye dæk - det ved vi allesammen - det er billigere på et dækcenter. Men marginaler når den nu var på værksted. Kunne have sparet 200,-

Incl. nye bremser (klodser, skiver, rør) alt i alt en regning på 11 kg

Jeg kan ikke lade være :twisted:
Når nu vi taler om hvor længe en Mitsu holder.
OK - min er på gule plader; men det er underordnet.
- Efter 8 år og 240.000 på klokken er den intet værd, hvis du fratrækker mine sidste regninger. DET FÅS IKKE RINGERE !
INGEN BILER HAR SÅ LAV EN GENSALGSVÆRDI :evil:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Mitsu Space Wagon 2,4 GDI, KM 230.000, mister pusten 16 år 7 måneder siden #19099

• DangerDane
  • DangerDane's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
226 pr tændrør er da vidst tyveri ved højlys dag. For jeg fik:

4* Tændrør
4* Tændrørspakning samt ventil pakning for 1000 kr for det hele. At du så slipper næsten det samme for 4 tændrør synes jeg er lidt hampert.

Mitsu Space Wagon 2,4 GDI, KM 230.000, mister pusten 16 år 7 måneder siden #19100

• Billen
  • Billen's profilbillede
TNFS skrev:
226 pr tændrør er da vidst tyveri ved højlys dag. For jeg fik:

4* Tændrør
4* Tændrørspakning samt ventil pakning for 1000 kr for det hele. At du så slipper næsten det samme for 4 tændrør synes jeg er lidt hampert.
Jeps men din bil er heller ikke med GDI motor, de rør som bruges til den er R.. dyre, det er det samme til carismaen med GDI motor, ja og så lader det til at det er det samme på min Galant fra 1997, ifølge www.refako.dk/index.php?cPath=1_10000007...7_120007846&tPath=73 koster de kr. 237,00 pr. styk og så er det at man er glad for at det er en V6'er man har :?

Mitsu Space Wagon 2,4 GDI, KM 230.000, mister pusten 16 år 7 måneder siden #19101

• DangerDane
  • DangerDane's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Lyder til at jeg har gjort klog nok i at holde mig fra GDI'erne :P .

Det første den mekaniker jeg havde til at skaffe tændrør hjem spurgte mig om var "Nu er det vel ikke en af de der GDI ting" :P . Og han bekræftede over for mig at GDI var noget af det værste Mitsubishi nogensinde havde lavet og at det kun i de helt nye biler var blevet stabilt og godt nok. Så tror jeg holder mig fra dem da det lidt ligger op til at de "kun" næsten er problemer.

Re: Sidste opfølgning fra min side 16 år 7 måneder siden #19102

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Teflon skrev:
Dette bliver det sidste indlæg fra min side på denne tråd. Med mindre der er spørgsmål.

Var til syn i går selv om mekanikeren havde sagt at det måtte jeg endelig ikke. Men der er gået 3 uger siden han lovede at tale med sin GDI ekspert.

Den bestod med glans og lå langt under den acceptable forurening. Jeg mener klart at det skyldes Abcons dyserens som jeg nu har brugt en flaske af. Altså ca. 400 l brændstof.

Det har helt klart haft en god effekt at få renset insugningssystemet, men den bliver bedre og bedre efter jeg er begyndt at bruge Abcon. Mere trækkraft og mærkbart længere på literen.

Den kan ikke gå ordentligt i tomgang, med mindre aircon er tændt. Mekanikeren er i skrivende stund vendt tilbage. Hans GDI ekspert som er tidligere Mitsumekaniker siger at det er dyserne som er problemet. Dem kan Mitsu skifte for 16 - 17.000,-. Min mek. vil gøre det for 13.000,- (Glem det)

Lidt om prisen:
Mitsu skulle som sagt have 6.000,- for stort service.
Jeg har betalt Automester 3.700,-, han har enda været lidt grov med olieprisen (151,- pr liter)
Hvad tror i tændrør koster til sådan en fanden ? 226,- pr stk.

Rens af indsugningssystem 1.100,- Noget mere end lovet, men det er givet godt ud.

Nye dæk - det ved vi allesammen - det er billigere på et dækcenter. Men marginaler når den nu var på værksted. Kunne have sparet 200,-

Incl. nye bremser (klodser, skiver, rør) alt i alt en regning på 11 kg

Jeg kan ikke lade være :twisted:
Når nu vi taler om hvor længe en Mitsu holder.
OK - min er på gule plader; men det er underordnet.
- Efter 8 år og 240.000 på klokken er den intet værd, hvis du fratrækker mine sidste regninger. DET FÅS IKKE RINGERE !
INGEN BILER HAR SÅ LAV EN GENSALGSVÆRDI :evil:

Hvad er du da blevet tilbudt for den?

Mitsu Space Wagon 2,4 GDI, KM 230.000, mister pusten 16 år 7 måneder siden #19103

• 's profilbillede
16.000,-
Tid til at oprette siden: 0.193 sekunder