Dette bliver det sidste indlæg fra min side på denne tråd. Med mindre der er spørgsmål.
Var til syn i går selv om mekanikeren havde sagt at det måtte jeg endelig ikke. Men der er gået 3 uger siden han lovede at tale med sin GDI ekspert.
Den bestod med glans og lå langt under den acceptable forurening. Jeg mener klart at det skyldes Abcons dyserens som jeg nu har brugt en flaske af. Altså ca. 400 l brændstof.
Det har helt klart haft en god effekt at få renset insugningssystemet, men den bliver bedre og bedre efter jeg er begyndt at bruge Abcon. Mere trækkraft og mærkbart længere på literen.
Den kan ikke gå ordentligt i tomgang, med mindre aircon er tændt. Mekanikeren er i skrivende stund vendt tilbage. Hans GDI ekspert som er tidligere Mitsumekaniker siger at det er dyserne som er problemet. Dem kan Mitsu skifte for 16 - 17.000,-. Min mek. vil gøre det for 13.000,- (Glem det)
Lidt om prisen:
Mitsu skulle som sagt have 6.000,- for stort service.
Jeg har betalt Automester 3.700,-, han har enda været lidt grov med olieprisen (151,- pr liter)
Hvad tror i tændrør koster til sådan en fanden ? 226,- pr stk.
Rens af indsugningssystem 1.100,- Noget mere end lovet, men det er givet godt ud.
Nye dæk - det ved vi allesammen - det er billigere på et dækcenter. Men marginaler når den nu var på værksted. Kunne have sparet 200,-
Incl. nye bremser (klodser, skiver, rør) alt i alt en regning på 11 kg
Jeg kan ikke lade være

Når nu vi taler om hvor længe en Mitsu holder.
OK - min er på gule plader; men det er underordnet.
- Efter 8 år og 240.000 på klokken er den intet værd, hvis du fratrækker mine sidste regninger. DET FÅS IKKE RINGERE !
INGEN BILER HAR SÅ LAV EN GENSALGSVÆRDI