Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Mitsu Space Wagon 2,4 GDI, KM 230.000, mister pusten

Mitsu Space Wagon 2,4 GDI, KM 230.000, mister pusten 16 år 11 måneder siden #19086

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Jeg har en stærk mistanke om at det er din luftmassemåler der er ved at stå af, da fejlen er periodisk, og motoren går i nødprogram.

Det er en kendt fejl på VAG biler. Min tidligere chef havde det problem på sin VW Passat. Når man kørte ud af motorvejen, lyste motorlampen, og motoren kunne ikke trække, før han havde slukket den, og startet igen..

Men prøv at få den testet på et mitsubishi værksted, der skulle de kunne se hvad der er galt..
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Mitsu Space Wagon 2,4 GDI, KM 230.000, mister pusten 16 år 11 måneder siden #19087

• 's profilbillede
OK. Tak for svaret. Det vil jeg gøre.

Opfølgning + et par spørgsmål + Ris og Ros 16 år 9 måneder siden #19088

• 's profilbillede
Jeg kan se at der er interesse om emnet, så derfor vil jeg følge lidt op når der sker noget nyt.

I de sidste 6 uger har jeg stort set ikke haft problemer, bortset fra lidt tomgangsbesvær når den er kold. Den går bedst når aircon er tændt - ja faktisk kan den ikke gå i tomgang hvis den ikke er tændt.

Har været til syn for 14 dage siden. Bremserør skal skiftes og den forurener for meget. Det sidste mente synsmanden var fordi den var død kold på synstidspunktet. (Havde kørt under 3 min.)
Problemet med udsætterne kendte han godt og anbefalede en gang dysserens (FX. fra Thansen)
Jeg har nu kørt en tankfuld med dysserens og den går mærkbart bedre. For ikke at sige markant bedre.

Jeg får nu skiftet bremserør, og får samtidig lavet stort service; og - klart- skiftet tændrør. Herefter er jeg spændt på hvordan den opfører sig. (Jeg holder jo af det gamle dyr)
Skal jeg også skifte tændkabler når proppen er af ?

Følgende burde nok stå under Ris og Ros til Forhandlere:

Var i dag forbi Mitsu i Hillerød:
Hvad koster det at få skiftet et venstre forreste bremserør ?
Svar: 1700,- til 2.000,-

Var forbi Automester:
Svar: Det kan ikke batale sig kun at skifte det ene. Tog vognen under inspection og tilbød udskiftning af alle fire (faktisk 6, da der er to til bagbremsen) for 2600,-

Mitsu:
Hvad koster et stort service incl. forventet og normalt materialeforbrug ?
Svar: 6.000,-

Automester:
Svar: 1.500,- + forbrug (olie, tændrør, filtre, etc.)

For mig lyder det fair.

Her er et Slagtilbud fra Mitsu Frederikssund:

Udskiftning af motorolie* og oliefilter.
Kontrol af bære- og styrekugler.
Kontrol af tændrør.
Måling af kølervæske (frostsikring).
Udskiftning af bremsevæske.
Kontrol af dæk og dæktryk.
Adskillelse og smøring af bremser (bremseeftersyn).
Kontrol af lys og justering af forlygter.
Kontrol af sprinkler-/viskesystem.
Kontrol af luftfilter.
Kontrol af batteri.
Smøring af låse og hængsler.
Stort eftersyn - kun 2.500kr inkl. moms
* Max 4L motorolie evt. tillæg for specialolier
OBS! Tilbuddet gælder ALLE bilmærker. Tilbudet kan ikke kombineres med andre rabatter.

Tilbudet omfatter for mig at se kun udskiftning af motorolie* og oliefilter samt udskiftning af bremsevæske. Resten er kontrol. (OG det er selvfølgelig her de henter fortjenesten)

Hvordan fanden kan Mitsu i Hillerød forlange 6.000,- ? Arbejder Mitsu værksteder over hovedet ikke sammen ?

Har Mitsuklubben anbefalet importøren at følge lidt med på jeres fortræffelige side ?

OG et sidste bøvs:
Der er jo ingen af jer der køber originale Fx. viskerblade hos Mitsu ?
I virker jo intilligente.
Men det er jeg nødt til når det angår venstre viskerblad. Pris 357,- (for et viskerblad) !!!!!

OK ! KOM MED NOGLE SVAR OG INDLÆG. DET ER DET DER GØR SIDEN SPÆNDENDE :lol:

Mitsu Space Wagon 2,4 GDI, KM 230.000, mister pusten 16 år 9 måneder siden #19089

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Du må endelig ikke køre på autoriseret værksted. Det er alt for dyrt i forhold til hvad du får, i forhold til mindre "uautoriserede" værksteder.

Jeg taler af erfaring, da jeg selv gik fra at arbejde på et mindre "uautoriseret" værksted, til at arbejde på et stort værksted.

Problemet er, at mange af de små værksteder tager arbejdsløn alt efter hvor lang tid de har brugt på bilen i forbindelse med et service. De store autoriserede har fastpris system på stort set alt, undtagen fejlfinding mv.

Som et eksempel kan jeg nævne, at der til et 90.000km eftersyn på en Kia Sorento 2.5 TD (firehjulstrækker for dem der ikke ved det :wink: ) er givet 6.5 time for det hele. På ingen måde kan dette tage mere end 4 timer, og det er selvom man følger serviceskemaet til punkt og prikke (man skal skille bremser ad for og bag, samt skifte olie på motor, gearkasse og for + bagtøj). Oven i det, så hvis der skal skiftes bremseskiver + klodser foran, ryger der yderligere 30min per side, oven i de 6.5 time.

Nå, det blev lidt langt, men det var bare for at illustrere forskellen mellem de store og små værksteder :wink:

Mht. dine udsættere, så vil jeg foreslå dig at prøve at køre med Shell v-power, gerne 2-3 tanke. Det har en rensende effekt, og burde få din GDI motor til at gå væsentligt bedre.

Nu ved jeg ikke hvordan dine bremserør ser ud, men det kan aldrig betale sig at skifte flere rør, end hvad der er rustent. Hvis dem til forhjulene er færdige, men dem ud til bagvognen ikke fejler noget, skal de altså ikke skiftes, med mindre at du selvfølgelig vælger at få det gjort med det samme, så du ikke skal tænke på det til næste syn.

Men held og lykke :)

HJÆLP !!! Opfølgning + nye problemer 16 år 8 måneder siden #19090

• 's profilbillede
Så har den været på værksted.

Den har fået renset indsugningssystemet og kører mærkbart bedre. Den har dog stadig problemer med at gå i tomgang og forurener stadig alt for meget.

Mekanikeren mener at det skyldes at den går i GDI program i tomgang. Når den ikke er i GDI program er forureningen acceptabel. Ellers 4-5 gange over det tilladte.
Han foreslår nu at vi sætter GDI funktionen ud af kraft elektronisk, så vi kan få den gennem syn. Han skulle lige tale med en GDI ekspert om hvordan man gør det.

Virker det ikke mener han at det er nødvendigt at skifte dyserne. Det koster 1 kg pr dyse plus arbejdsløn.

Jeg er nu meget i tvivl om det er en rigtig løsning fordi jeg i et andet forum har set et indlæg fra en mitsu mekaniker som skriver at det ikke så meget er dyserne der soder til - det er indsugning og ventiler. En motorrens vil helt sikkert hjælpe, men det koster kassen. Han skriver dog ikke hvor meget. Er der nogen der ved det ?

Mekanikeren har også fortalt mig at der var monteret forkerte tændrør. Den korte model frem for den lange. De blev sidst skiftet hos mitsu i Frederikssund. Endnu et eksembel der understøtter at det er ligegyldigt om du vælger et autoriseret værksted.

Og så lidt vedrørende benzin. Chell V-power har helt sikkert en god virkning, men den er aldrig på tilbud. Derfor har jeg de sidste ca. 6 uger blandet benzinen med dyserens fra thansen og ikke haft en eneste udsætter.
Så en dag var der slagtilbud på Statoil - og straks startede problemet igen - i værste omfang. 2-3 udsættere på 20 km. LO... benzin!

Den norske mitsu klub har i øvrigt et godt forum (selv om jeres er betydeligt bedre :lol: Der er ingen tvivl om at GDI motorer er ekstremt følsomme over for "dårlig" olie og "dårlig" benzin.

Jeres kommentarer og forslag er mere end velkommen.

Jeg skriver igen når der er nyt i sagen.

Mitsu Space Wagon 2,4 GDI, KM 230.000, mister pusten 16 år 8 måneder siden #19091

• Billen
  • Billen's profilbillede
Hvordan vil han sætte GDI (gasoline direct indjektion) funktionen ud af funktion??

Kører du på den rigtige GDI olie, fordi jeg kunne godt mærke forskel i min carisma da jeg skiftede over til Shell GDI olien?!?

En Abconkur med oil system cleaner og ny GDI olie og enten Abcon grøn eller blå kan også hjælpe en hel del på div motor problemer, thansen har Abcon på tilbud lige p.t.
www.thansen.dk/products.asp?c=2080693801&n=910382411
Tid til at oprette siden: 0.157 sekunder