Jeg kan se at der er interesse om emnet, så derfor vil jeg følge lidt op når der sker noget nyt.
I de sidste 6 uger har jeg stort set ikke haft problemer, bortset fra lidt tomgangsbesvær når den er kold. Den går bedst når aircon er tændt - ja faktisk kan den ikke gå i tomgang hvis den ikke er tændt.
Har været til syn for 14 dage siden. Bremserør skal skiftes og den forurener for meget. Det sidste mente synsmanden var fordi den var død kold på synstidspunktet. (Havde kørt under 3 min.)
Problemet med udsætterne kendte han godt og anbefalede en gang dysserens (FX. fra Thansen)
Jeg har nu kørt en tankfuld med dysserens og den går mærkbart bedre. For ikke at sige markant bedre.
Jeg får nu skiftet bremserør, og får samtidig lavet stort service; og - klart- skiftet tændrør. Herefter er jeg spændt på hvordan den opfører sig. (Jeg holder jo af det gamle dyr)
Skal jeg også skifte tændkabler når proppen er af ?
Følgende burde nok stå under Ris og Ros til Forhandlere:
Var i dag forbi Mitsu i Hillerød:
Hvad koster det at få skiftet et venstre forreste bremserør ?
Svar: 1700,- til 2.000,-
Var forbi Automester:
Svar: Det kan ikke batale sig kun at skifte det ene. Tog vognen under inspection og tilbød udskiftning af alle fire (faktisk 6, da der er to til bagbremsen) for 2600,-
Mitsu:
Hvad koster et stort service incl. forventet og normalt materialeforbrug ?
Svar: 6.000,-
Automester:
Svar: 1.500,- + forbrug (olie, tændrør, filtre, etc.)
For mig lyder det fair.
Her er et Slagtilbud fra Mitsu Frederikssund:
Udskiftning af motorolie* og oliefilter.
Kontrol af bære- og styrekugler.
Kontrol af tændrør.
Måling af kølervæske (frostsikring).
Udskiftning af bremsevæske.
Kontrol af dæk og dæktryk.
Adskillelse og smøring af bremser (bremseeftersyn).
Kontrol af lys og justering af forlygter.
Kontrol af sprinkler-/viskesystem.
Kontrol af luftfilter.
Kontrol af batteri.
Smøring af låse og hængsler.
Stort eftersyn - kun 2.500kr inkl. moms
* Max 4L motorolie evt. tillæg for specialolier
OBS! Tilbuddet gælder ALLE bilmærker. Tilbudet kan ikke kombineres med andre rabatter.
Tilbudet omfatter for mig at se kun udskiftning af motorolie* og oliefilter samt udskiftning af bremsevæske. Resten er kontrol. (OG det er selvfølgelig her de henter fortjenesten)
Hvordan fanden kan Mitsu i Hillerød forlange 6.000,- ? Arbejder Mitsu værksteder over hovedet ikke sammen ?
Har Mitsuklubben anbefalet importøren at følge lidt med på jeres fortræffelige side ?
OG et sidste bøvs:
Der er jo ingen af jer der køber originale Fx. viskerblade hos Mitsu ?
I virker jo intilligente.
Men det er jeg nødt til når det angår venstre viskerblad. Pris 357,- (for et viskerblad) !!!!!
OK ! KOM MED NOGLE SVAR OG INDLÆG. DET ER DET DER GØR SIDEN SPÆNDENDE