Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Carisma GDI hakker ved 3000-3500rpm

Carisma GDI hakker ved 3000-3500rpm 11 år 7 måneder siden #27189

  • bjarkea
  • bjarkea's profilbillede
Hej Mitsubishi folk.
Jeg har, ligesom mange andre, de klassiske problemer med min Carisma 1.8 GDI (som så bliver min første bil :drive: )
Den er ujævn i tomgangen, og den hakker ved jævn kørsel.

Problemet med tomgangen synes jeg er blevet en del bedre, efter jeg har haft gasspjæld og tomgangsventil af, og renset det.

Det der generer mig mest er at den nøkker/hakker en del når man holder en jævn fart (det er specielt slemt ved 3000-3500rpm synes jeg). Er der nogle der har en idé om hvad dette skyldes?
Hvis i har prøvet lignende, så kom gerne med råd, og måske endda en løsning hvis jeg skulle være så heldig :cheer:

Mvh. en Carisma ejer, der håber at kunne have sin bil klar til sin 18års fødselsdag!! :cheer:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Carisma GDI hakker ved 3000-3500rpm 11 år 7 måneder siden #27190

Tillykke med din dejlige 18års bil ,din rullen op/ned i omdrejninger kan skyldes at du skal få 0stillet din motorstyring og hvis du har renset din indsugning og gasspjældet rigtigt så det ikke hænger når du giver omdr. så er du på rettespor, men du skal være opmærksom på at om dine ventiler klebre,hvilken olie du kører på,m,m . hvis du skal vide mere så skal der flere detaljer med så som km,årg,servicehistorie. god tur ;)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Carisma GDI hakker ved 3000-3500rpm 11 år 7 måneder siden #27191

  • bjarkea
  • bjarkea's profilbillede
Hov ja, jeg glemte da lige at skrive noget info om bilen.
Som sagt er det en Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Den er fra 1998 (før faceliftet) og har kørt 247.000km
Service er udført ved følgende kmtal: 15.000 - 30.000 - 60.000 - 110.000 (for 7år siden) Siden da er der ikke sat stempler i bogen.

Kan du komme med en guide til hvordan man nulstiller motorstyringen, og især hvad man gør bagefter? (tomgang, kørsel osv.)
Jeg har lige et par hurtige spørgsmål:
Hvilken olie skal jeg bruge? (Jeg har hørt 5w-40 er blevet anbefalet, men er det noget med at det skal være en speciel GDI olie?
Kan den have gavn af at få en "Abcon Oil System Cleaner" i olien før den bliver skiftet?
Hvor sidder EGR ventilen?
Sidste redigering: 11 år 7 måneder siden af bjarkea.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Carisma GDI hakker ved 3000-3500rpm 11 år 6 måneder siden #27197

  • Speedex
  • Speedex's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Indlæg: 281
  • Modtagne TAK: 2
Hejsa, har søgt lidt for dig i forummet, måske kan det hjælpe :unsure:
Men ta` en tur på 10-15 km. i 3 gear med 5000 rpm. og få den godt brændt igennem inden.


"kopieret fra forum: " nul stille styreboksen, det gør du ved at afmontere plus polen på batteri'et og lade den stå sådan i ca 20 min, så sætter du pluspolen på igen, starter bilen uden at røre ved speederen, lader den stå i tomgang til den er driftsvarm, og tomgangen er ca 8-900 rpm, så slukker du den igen, også kan du starte og køre i den.."

www.mitsubishiklub.dk/index.php/forum/ad...before&childforums=1

Mvh. :drive:
En Toyota er sikrest i garagen ! se dèt er 112 % i orden ! !

225 km/t i en Mitsubishi 3000 GT, det dur !!
Sidste redigering: 11 år 6 måneder siden af Speedex.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Carisma GDI hakker ved 3000-3500rpm 11 år 6 måneder siden #27199

  • bjarkea
  • bjarkea's profilbillede
Tak for hjælpen! :)
Men jeg har nu selv søgt en del på forums rundt omkring, og jeg har ikke rigtig kunnet finde noget, og det med nulstilling har jeg prøvet, hvor jeg fulgte den her engelske guide
wiki.answers.com/Q/How_do_you_reset_the_...tsubishi_Carisma_1.8

Men det hjalp ikke rigtig :/

Jeg har læst at problemet måske kan være at styreboksen er i stykker, eller at det har noget med benzinfilter/pumpe at gøre, nogen der har noget at sige til de forslag?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Carisma GDI hakker ved 3000-3500rpm 11 år 6 måneder siden #27200

  • Speedex
  • Speedex's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Indlæg: 281
  • Modtagne TAK: 2
Har du prøvet med en go` blanding Abcon fuel system cleaner ?? har ikke selv kunnet mærke nogen forbedringer på mine biler, men de er også altid blevet "luftet" godt igennem engang imellem, men i min gamle Lancer var der benzinfyr i og dèn kom der sgu godt nok gang i igen, så noget må det jo rense :unsure:
Men har lige givet min Fars 8.5 år gamle "død kørte" ( skal lige siges at han kommer aldrig over 80 km/t eller 3000 rpm. når han accelererer ) 105 hestes Huyndai en tur på 4x 30 km. med mig bag rattet, den klaprede helt vildt når den var kold, og allerede efter de første 2 ture, var det faktisk væk, men gav den noget Abcon i tanken for en sikkerheds skyld og så et par ture mere i 3 gear, hvor omdrejningerne lå på 5000 75% af tiden, og med kraftige accelerationer op til det røde felt efter hver lille by jeg kom igennem :drive:

Mvh.
En Toyota er sikrest i garagen ! se dèt er 112 % i orden ! !

225 km/t i en Mitsubishi 3000 GT, det dur !!
Sidste redigering: 11 år 6 måneder siden af Speedex.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.142 sekunder