Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Carisma GDI hakker ved 3000-3500rpm

Sv: Carisma GDI hakker ved 3000-3500rpm 11 år 6 måneder siden #27202

Jeg havde samme problem med min carisma(1998) da jeg købte den i 2004, jeg fik værkstedet til at rense indsugning, 0stille styringen,skiftet 16ventilløftere,samt rense indsugningskanalerne, der havde bilen kørt 137000km, den har idag kørt 236500km og her ikke haft problemer med noget som helst. MEN husk at en GDI skal "luftes godt og grundigt 5000-6000rpm og godt ud i gearne og jeg bruger som regel tilkørsel til motorvejen de er jo som lavet der til ;) . og hvis du skynder dig at blive VIP medlem så kan du finde mit nr herinde så er det også en mulighed for hjælp :whistle: :) .
Sidste redigering: 11 år 6 måneder siden af flyvende_lollænder.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Carisma GDI hakker ved 3000-3500rpm 11 år 6 måneder siden #27205

  • Niels43
  • Niels43's profilbillede
Hej bjarkea

Jeg er 53 år og har haft en del biler. Fik en Gdi årg 2001 for et par måneder siden. Den fik også nykker med op og ned i tomgang, samt lidt hakken ved jævn fart.
Jeg læste så at det med rensning af indsugningen er nødvendigt fordi der aldrig kommer bencin dampe den vej, men direkte ind i cylinderen. Derfor har jeg hældt 1 dl karburatorsprit ned til indsugningsfiltret 3 gange. Det virkede åbenbart, men forhør dig lige ved en mekaniker inden du gør det, da jeg ikke er mekaniker. Måske har jeg bare været tilfældig heldig med det.
Alt det de skriver med sod håber jeg ikke bliver så slemt, fordi der ikke mere er svovl i bencinen fra 2005.
Derudover lader jeg den lige stå et par sekunder med tænding på, inden jeg starter den, så den lige får registreret sine indstillinger.
Mvh Niels
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Carisma GDI hakker ved 3000-3500rpm 11 år 6 måneder siden #27206

Der er jo lidt forskel på de to GDI motore bl.a elektronisk gassjjæld på 2001er en 1998 har kabel træk, mit bedste råd er at find en mitsu-mekaniker som kan vejlede/hjælpe de findes altså ;) .
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.259 sekunder