Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Motorolie til en 4g92

Motorolie til en 4g92 17 år 2 måneder siden #2587

• 's profilbillede
Hej alle

Jeg har en colt 1,6 bullet fra 95 som snart skal have skiftet olie. Alle de mitsubishi forhandlere jeg ringede til anbefalede mig en 5-40 Olie.

I min service bog står der at min colt skal have olie hvor APIkvaliteten er SG. Jeg synes ikke jeg kan finde mange 5-40 produkter med netop den kvalitet.

Hvilken olie kan i anbefale mig, og skal det nødvendigvis være SG kvalitet eller kan det være en anden?

Jeg vil helst ikke ud og bruge 700 kr på 4 liter olie.

Desuden påtænker jeg at bruge ABCON Oil System Cleaner efterfungt af ABCON Blå-M ved olieskiftet hvis det har nogen betydning på olievalget.

På forhånd tak for hjælpen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Motorolie til en 4g92 17 år 2 måneder siden #18118

• Mathæus
  • Mathæus's profilbillede
Jeg ville nok gå efter en 10W40 delsyntetisk i stedet for 5W40. Har jeg altid brugt på "ældre" biler, og virker uden probs.
Hvilket mærke tror jeg ikke er så vigtigt - har dog fået at vide at jeg skal holde mig fra OK-olie... Men ellers plejer jeg at købe nærmeste sted.

Men jo, abcon skulle være en rigtig god kur - mener ikke det har så meget at sige hvilken olie...

Motorolie til en 4g92 17 år 2 måneder siden #18119

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Mathæus skrev:
Jeg ville nok gå efter en 10W40 delsyntetisk i stedet for 5W40. Har jeg altid brugt på "ældre" biler, og virker uden probs.
Hvilket mærke tror jeg ikke er så vigtigt - har dog fået at vide at jeg skal holde mig fra OK-olie... Men ellers plejer jeg at købe nærmeste sted.

Men jo, abcon skulle være en rigtig god kur - mener ikke det har så meget at sige hvilken olie...

Korekt en 10/40 ole er god nok og så en Abcon kur det gør underværker 8)
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

Motorolie til en 4g92 17 år 2 måneder siden #18120

• 's profilbillede
hmmm det lyder mærkeligt. Ud fra 10-40 oliens egenskaber vil jeg umiddelbart også vælge den til 13 årig bil. Men alle (3) mitsuforhandlere jeg kontaktede siget 5-40.

Hvad så med det SG kvalitet, er det vigtigt?

Er det lige meget om jeg købet noget billigt biltema/thansen olie istedet for mærkevarer?

Motorolie til en 4g92 17 år 2 måneder siden #18121

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Til en bil der er så gammel, opfylder en normal 5/10W/40 olie kravene udemærket.

Jeg ville nu købe en 5W/40 Castrol Magnatec. Den kørte jeg med i min gamle Colt 1.6, og den brugte ikke olien.

Motorolie til en 4g92 17 år 2 måneder siden #18122

• 's profilbillede
oli skrev:
hmmm det lyder mærkeligt. Ud fra 10-40 oliens egenskaber vil jeg umiddelbart også vælge den til 13 årig bil. Men alle (3) mitsuforhandlere jeg kontaktede siget 5-40.

Hvad så med det SG kvalitet, er det vigtigt?

Er det lige meget om jeg købet noget billigt biltema/thansen olie istedet for mærkevarer?
tror også jeg ville tage en 5w40 da den kommer hurtigere rundt i motor når man starter den om morgen. ville lige som coca tage en castrole magnatec.. SG er en kvalitets betegelse for olien, grunden til at du ikke kan finde denne olie er faktisk at olie kvalitet nu om dage er blevet meget bedre, vil mene at magnatec hedder SJ, S viser hvilke kvaliteter olien har til benzin motore, J er så hvor god olien er, og jo længere man kommer igennem alfabetet jo bedre olie, det vil sige at J er meget bedre end G, grunden til at mitsu siger G vil jeg mene at det er fordi det er den kvali der står i deres computer, og den gang din bil var ny, var det sikkert noget af det beste man ku få.
Tid til at oprette siden: 0.192 sekunder