Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: ABS advarselslampe på en Colt

ABS advarselslampe på en Colt 17 år 1 måned siden #17640

• 's profilbillede
Tusind tak for hjælpen gysse og nully. Men er det virkeligt nødvendigt at skille helt bremser ved alle 4 hjul???

Kan man ikke komme til kransen og sensoren uden at tage bremsekaliber og klodser og bremseskiver af??? jeg har nemlig ikke prøvt det før.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

ABS advarselslampe på en Colt 17 år 1 måned siden #17641

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Jeg vil sige nej, af med det hele så for du det bedste ud af at få fet renset helt i bund :wink:
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

ABS advarselslampe på en Colt 17 år 1 måned siden #17642

• 's profilbillede
Heh jeg tænkte det nok :( Det er jeg ellers ikke så glad for da jeg ikke har prøvt det før, ikke har adgang til en garage og mangler nok lidt værktøj. Men nu må vi lige se hvad jeg kan finde ud af. Måske nøjes jeg i første omgang med at rense dem så godt jeg kan uden at skille det hele ad.

ABS advarselslampe på en Colt 17 år 1 måned siden #17643

• 's profilbillede
jeg vil så sige at du sagtens kan rense krans uden at skille bremser af,
du skal bare skrue den stor møtrik af der holder trækakslen fast i navet, det er en størelse 32 så vidt jeg husker, når du så har den af kan du skubbe hele træk akslen ca 4 cm tilbage ind mod gearkassen, så kan du nemt komme til at rense kransen. kranse er en del af det yderste led på trækakslen. når du skal montere den store møtrik igen skal den spændes med ca 250 nm eller 25 kilo. føleren kan du afmontere nemt ved at skrue den ene skrue ud der holder den, som du kan se på billede. så burde du ku hive den ud mod dig selv, måske sidder den fast pga. rust.. når alt dette er sagt så tror jeg ikke på at det hjælper at rense føler og kranse, da jeg sys jeg kan se på bilede nr 2 fra oven, at kransen er tydelig og ren, mine kranse ser nøjagtig sådan ud, har aldrig gjort noget som helst rent, og adrig haft problemer. hvis det er en periodisk fejl, tror jeg det er en knækket ledning et sted måske til en føler. jeg vil hel klart køre til mitsu eller et andet værksted, som kan udlæse fejlen, så kan de fortælle dig hvad der er i vejen. burde ikke tage mange minutter.
Tid til at oprette siden: 0.157 sekunder