Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: ABS advarselslampe på en Colt

ABS advarselslampe på en Colt 17 år 3 måneder siden #2502

• 's profilbillede
Hej

ABS advarselslampen på min colt fra 1995 er på det sidste begyndt at lyse under kørslen. Jeg har haft bilen knap et år nu og lampen er først begyndt at lyse under kørslen de sidste par måneders tid.

Er det fordi jeg kører under glattere forhold end jeg gjorde i løbet af fx sommeren eller er der noget galt med mit abs system (ja det er nok det andet).

Men det føles bare som om, at når vejen er glat så begynder lampen at lyse midt under kørslen, efter fx 5 eller 30 minutter. Den slukkes så igen efter jeg har slukket og tændt motoren på ny.

Mine ABS bremser synes ellers at virke ok.

På forhond tak for hjælpen

Mit spørgsmål er så om lampen virker korrekt eller om der er noget i vejen med ABS systemet?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

ABS advarselslampe på en Colt 17 år 3 måneder siden #17629

• 's profilbillede
tror det er en hjul føler det er galt med, abs sku helst ikke virke når lampen lyser, men hvis du køre til mitsu kan de se med computer havd der er galt..

ABS advarselslampe på en Colt 17 år 3 måneder siden #17630

• 's profilbillede
Ja deu har ret, Jeg fandt ud af i dag at der er noget galt med mit abs system. Da jeg skulle på arbejde her til morgen var ABS lampen hele tiden tændt, og det medførte at abs ikke virkede.Men da jeg skulle hjem igen virkede det hele igen og lampen var slukket.

Er der noget jeg kunne gøre for at reperere fejlen. Jeg vil helst undgå at skulle på mitsubishi værksted og betale flere tusinde for at de laver det.

ABS advarselslampe på en Colt 17 år 3 måneder siden #17631

• 's profilbillede
Du kan prøve at rense dine kranse for rust og også rense følerne men vær forsigtig med dem De tåler ikke en hammer :wink:
Vedhæftninger:

ABS advarselslampe på en Colt 17 år 3 måneder siden #17632

• 's profilbillede
PowerbaitDK skrev:
Du kan prøve at rense dine kranse for rust og også rense følerne men vær forsigtig med dem De tåler ikke en hammer :wink:
så vit jeg ved plejer det ikke at være et problem på den model, så vit jeg ved er det mest de ældre årgange af galant (fra før 92)der har problemer med det.. men alt er jo sef mugligt..

ABS advarselslampe på en Colt 17 år 3 måneder siden #17633

• 's profilbillede
Det kan være jeg spørger lidt dumt, men hvad er "kranse" og hvad skal jeg rense sensorer med ?? Jeg mener vand, spiritus??
Vedhæftninger:
Tid til at oprette siden: 0.172 sekunder