Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Tomgang

Tomgang 17 år 4 måneder siden #2499

• 's profilbillede
Hej alle og godt nytår.

Jeg har lige fået et problem med min lancer. Som opstod meget pludseligt. Har kørt fint, men da jeg så her idag skulle af motorvejen og koblede ud, gik motoren ud :(

DEn startede dog igen da jeg slap koblingen. På min tur videre hjem, lagde jeg mærke til at den ved lave omdrejninger (og især tomgang) gik dårligt. Jeg tror kun den kørte på 3 cylindre noget af tiden i tomgang. Det svingede lidt mellem alm. tomgang og 3 cylindre. Men når jeg kørte og var over 2000rpm var der ingenting i vejen.

En bekendt sagde der nok var fugt et sted i tændingssystemet, og sagde jeg skulle sprøjte fordeleren, tændkabler, og tændrørshætter med silicone, men synes det lyder lidt uholdbart. Nogen der kan hjælpe? :)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Tomgang 17 år 4 måneder siden #17613

• Carpman
  • Carpman's profilbillede
Hvilken motor og årgang er det?

Det kunne godt lyde som om tomgangsmotoren er gået eller skal renses.

Tomgang 17 år 4 måneder siden #17614

• 's profilbillede
Det er en 4G92.

Tror ikke det er tomgangsmotor. Men kan selvfølgelig ikke vide det. Synes bare det virker som strøm når den nogle gange ikke tænder på 1 cylinder

Tomgang 17 år 4 måneder siden #17615

• 's profilbillede
har prøvet nøjagtig det samme med min 4g92, det var et brændt tændrør, så prøv at tjekke det, hvis det ikke er det kan det godt tænkes at det måske er en brændt ventil.. min brændte mit tændrør fordi den fik for mager blanding.. så ke være du sku får gastestet din, det kan dog også være fordi at din ventiler står forstramt..

Tomgang 17 år 4 måneder siden #17616

• 's profilbillede
Forkert blanding? Ville det så ikke blive registreret af lambda sonden, som vil melde fejl via "check engine" ?

Tomgang 17 år 4 måneder siden #17617

• 's profilbillede
det gjorde min ikke. Det var ikke ret meget den manglede men det var altså nok.. den ville vel heller ikke melle fejl på lampdasonden hvis den ikke var i stykker.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.167 sekunder