Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Tomgang

Tomgang 17 år 4 måneder siden #17618

• 's profilbillede
Okay, tak for svar pinky.

Update!

Skulle til fødselsdag idag, og på vej derud var det det samme. Men på vej hjem var jeg inde og tanke og umiddelbart herefter har der intet været i vejen. Det kom altså efter jeg forleden tankede 20 L benzin på en i forvejen halvtom tank. Men først da jeg havde brugt ca. 10 L lagde jeg mærke til problemet. Det skal siges at de 10 L er brugt på motorvej, og jeg mærkede det kun i tomgang og lav omdrejning. Dog på vej til fødselsdag da der var 2-5 L tilbage, havde den lidt udsættere også ved højere hastighed.

Kan det simpelthen have været noget med benzinen???

Nu har jeg kørt 50 km efter tankning, og den har intet vist af dårlige ting overhovedet. Så "ånder" lettet op over at det (FOR HÅBENTLIG) 7-9-13 er gået væk af sig selv igen :banan:

Men har nogen et bud på om det kan være benzinen og i så fald hvad det har skyldtes. De 20 L jeg købte, købte jeg på Statoil, og er 99,9 % sikker på jeg købte 95.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Tomgang 17 år 4 måneder siden #17619

• 's profilbillede
Så har du nok bare haft kondensvand i tanken, og benzinen hos statoil har sikkert været tilsat sprit fordi det er koldt.
Selvom din bil ikke har karburator (men derimod EFI indsprøjtning) kan det stadig være en god ide at hælde en ½-1 liter sprit i tanken når vinteren begynder.
Det tager kondensvandet i tanken og blander det med benzinen, og sender det igennem motoren uden at du oplever problemer.
Det gælder ikke kun Mitsubishi, men alle benzin biler.

Tomgang 17 år 3 måneder siden #17620

• 's profilbillede
Okay. Det vil jeg da lige hælde på næste gang jeg tanker.

Tak for hjælpen. Håber ikke det kommer tilbage.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.141 sekunder