Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Galant hugger ved 4-5000 omdr.

Galant hugger ved 4-5000 omdr. 18 år 1 uge siden #15053

• TasselHoff
  • TasselHoff's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Skriv endelig når du har fundet problemet... min har gjort sådan længe.. men kun når der ikke er så meget benzin tilbage.. så jeg har lært at leve med det... det med utæthedden er noget jeg har fra en anden med samme problem.. og det var et hul på toppen af tanken...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Galant hugger ved 4-5000 omdr. 17 år 11 måneder siden #15054

• 's profilbillede
jeg var nede i går for at få afbalanceret mine hjul, i quickpot i hillerød, og så snakkede jeg med en , der havde haft en galant som min...

Han sagde også at hans havde hugget, og at det var en utæthed i tankmåleren.. den kontrollerede jeg selvfølgelig ikke da jeg havde tanken nede men det er mit næste bud til hvad der kan være galt....

så det vil jeg prøve, når jeg gider at tage tanken ned i gen..... ikke i det her regnvejr i hvert fald :?

tank/utæthed 17 år 11 måneder siden #15055

• 's profilbillede
vil lige prøv at hjælpe lidt her.
det der "lille filter" er en etvejs ventil det hænger sammen med det kulfilter som sidder oppe i motorrummet sort ting v.s nederst oppe imod kabinen. det er for at alle de dampe som er i tanken bliver opsamlet i kulfiltret og der efter ledt ind i motoren og brændt af
en anden ting er at der skulle helst ikke være vacum i en tank for så vil tanken blive suget flad har set det flere gange på opel kadet når udluftningen var stoppet den bliver pænt flad.
Men med dit problem vi kan godt blive enige om det er et brændstof problem men hvor har haft samme problem på en gti men det var det filtret i motorrummet det var stoppet den fik et ny fillter så var den som ny bil igen.
skal lige gruble lidt over dit problem så vender jeg lige tilbage :wink:

problem brændstof 17 år 11 måneder siden #15056

• 's profilbillede
hvis det var mig det skulle kigge på den bil ville jeg starte med at afmontere slangen nede på tanken den der kommer fra filtret oppe i motorrummet og oppe ved filteret og blæse det igennem.på med et ny filter oppe i motorrummet også fra filtret til det rør hvor dyserne sidder vil jeg også afmontere og blæse igenem.
jeg tror det er noget skidt et af de to steder.det er en nem og billig måde lige at få den fejlmulighed væk på.
det er ikke pumpen da den er skiftet og den får strøm da du kan køre i bilen.
En anden ting jeg har haft problemer med er map sencor den sidder også oppe på væggen ind imod kabinen sort lille ting med 2 vacumslanger på og et stik med 2 ledninger i.har før fundet møre slanger der.Det den gør er at gi indsprøjtningsboksen info om belastning på motoren.
men generelt kontrolere alle vacumslanger der skal ikke ret meget til før det giver ballade og alle stikforbindelser.

damn 17 år 11 måneder siden #15057

• 's profilbillede
hov der gik lige for meget opel i den .Den sorte ventil der sidder der er til at få de dampe der er i kulfilteret ledt ind i motoren og brændt af,det styrer boksen :oops: :oops: :oops:

Galant hugger ved 4-5000 omdr. 17 år 11 måneder siden #15058

• 's profilbillede
Hej

Tak for svar, det gav mig lige nyt mod igen...
Det vil jeg prøve, så skriver jeg igen når jeg har prøvet det, håber det er det....mit filter i motorrummet blev skiftet FØR pumpen, det kan være jeg skulle have skiftet det efter... Det koster jo heller ikke så meget...
Normalt kan jeg godt være lidt skeptisk over for T.hansen dele, men det er der jeg købte det, men det er vel også fint nok?
Jeg har også skiftet tændkabler, tændrør, men tændspolen har jeg ikke kunne finde nogle steder, andet en originalt garanteret.....
Nå men jeg prøver lige det du skrev, tak for hjælp :D :D
Tid til at oprette siden: 0.198 sekunder