Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Dårlig motorgang på galant gti

Dårlig motorgang på galant gti 18 år 1 måned siden #2017

• 's profilbillede
Hej folkens... Jeg har et problem med min galant gti fra 91. Det hele startede med at tandremmen smeltede pga at medløberhjulet havde sat sig, det kostede selvfølgelig nogle ventiler. Jeg fik så nye ventiler i og fik planslebet topstykket

Men efter det har jeg aldrig kunne få motoren til at gå ordenlig igen, den ryster så meget når den står i tomgang at man næsten er bange for at motoren rykker ophænget i stykker. Den fik også diverse følgeskader efter dette, har måtte udskifte; tændkabler, luftmængdemåler og stepmotor.

Men selvom disse dele var defekte og er blevet udskiftet har problemet ikke løst sig. Når jeg gastester den viser den at lambda tallet er for højt, men kan ikke finde ud af hvorfor. Udstødningssystemet er ikke utæt, så det er ikke der problemet ligger.

Jeg har snakket med nully mange gange om problemet men han har ikke flere forslag til hvad det kan være, håber der er nogle af jer andre der måske har oplevet det samme eller bare har ideer til hvad det kan være.

Jeg vil lige tilføje at jeg også har givet den dyserens, motorrens og en gasspjældsrens også uden resultat.

Vil gerne snart have løst problemet ellers bliver jeg nødt til at sælge den ellers så gode bil. Jeg er en fattig mekaniker lærling så kan ikke blive ved med at have råd til at gøre alt mulig uden det giver resultat.

Håber i kan hjælpe

Mvh Thue
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Dårlig motorgang på galant gti 18 år 1 måned siden #14651

• 's profilbillede
du siger at lamda tallet er for højt.... har du skiftet lamdasonden????

når min mekanikker kammi vågner prøver jeg lige at hører ham ad ;)

Dårlig motorgang på galant gti 18 år 1 måned siden #14652

• 's profilbillede
forresten... det med at motoren ryster så voldsomt meget....

det er meget muligt at det er et af dine ophæng der er gået... (i stykker)
da det er det der stabilisere motoren....

det kan også være at du skal udføre en såkaldt perferimåling (måling af ALLE følere)

mvh

Dårlig motorgang på galant gti 18 år 1 måned siden #14653

• 's profilbillede
lambda sonden er også blevet udskiftet, og jeg har målt følerne igennem. Men jeg må hellere lige gøre det igen for at være helt sikker. Jeg syntes bare det er underligt for bilen trækker som den skal når man kører i den.

Dårlig motorgang på galant gti 18 år 1 måned siden #14654

• 's profilbillede
jah oki det kan jeg godt se det lyder mærkeligt... men er du så sikker på det ikke er et af motorophængene der er gået??

Dårlig motorgang på galant gti 18 år 1 måned siden #14655

• 's profilbillede
Er du helt sikker på din balancerem sidder som den skal ?? Hvis den sidder bare en "tak" forkert vil motoren nemlig ryste og den vil også "larme" ved visse omdrejninger :wink:
Tid til at oprette siden: 0.136 sekunder