Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Dårlig motorgang på galant gti

Dårlig motorgang på galant gti 18 år 1 måned siden #14656

• 's profilbillede
Motorophængene fejler ikke noget, de er gået efter. Bare det kun havde været det der var galt :(

Hvis vi nu siger at balanceremmen sidder en tand forkert, kan det så have noget at gøre med at lambda tallet er for højt?

Det er nemlig rimelig vigtig at jeg får det tal ned hvor det skal være, ellers bliver den jo ikke synet.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Dårlig motorgang på galant gti 18 år 1 måned siden #14657

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Hej Thue jeg tror også at balance rem eller tandrem står en tand forkert,hvis det var 2 tænder havde den banket toppen igen
har du pillet din banksensor af og sat den til stel, så monter den igen, med det samme
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

Dårlig motorgang på galant gti 18 år 1 måned siden #14658

• 's profilbillede
hej nully, jeg har ikke afmonteret min banke føler. Tandremmen står ½ tand forkert, men den kan ikke sidde mere præcist. Uanset hvad jeg gør ved den, både med og uden specialværktøj, så vil den hele tiden sidde den halve tand forkert.

Men jeg tænkte på om ham der har planet topstykket måske kunne have rykket for meget af så kompressionen er ændret for meget? Det er sikkert ikke det men bare en tanke.

Dårlig motorgang på galant gti 18 år 1 måned siden #14659

• GTI
  • GTI's profilbillede
Har haft noget der minder om dine problemer, skulle skifte tandrem, uden det spec. værktøj som holder tandhjulene fast :? det viste sig også at motoren var ved at hoppe ud af motorrummet når jeg startede, den rystede meget, så på den igen, jeg fandt ud af at der er fler stillinger som krumtaphjulet og balansehjulet kan stilles i, jeg kan ikke huske hvor mange. Det er noget af en sejg omgang og komme igennem, men efter at remmen var taget af og på flere gange og ny indstillinger foretaget, lykkedes det til sidst :D

Dårlig motorgang på galant gti 18 år 1 måned siden #14660

• 's profilbillede
Jeg har også tænkt lidt over det med at der er flere mærker på knast hjulene, må nok lige prøve at tage remmen af igen og starte forfra.

Dårlig motorgang på galant gti 18 år 3 uger siden #14661

• 's profilbillede
Der er to mærker på hvert knasthjul, men det er fordi de kan bruges på begge knaster. Alle 4 mærker kan IKKE stå nøjagtigt på linie!
Det er heller ikke nok at se på mærkerne ved balanceakslen. Man ska også have en skrutrækker ind i et hul bag på motoren, for at se om den vender rigtigt. Men det står nøje beskrevet i manualen, og så går det faktisk let.

Mvh
Niels
Tid til at oprette siden: 0.168 sekunder