Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Motorskift i en galant 94

Motorskift i en galant 94 18 år 5 måneder siden #1884

• 's profilbillede
Hejsa

ja, jeg var ude her i weekenden og cruise lidt hvor mig og min ven støder på en "pænt" stor vandpyt, og den eneste måde at komme forbi var at køre igennem den!

Vi køre så igennem den, og bilen bliver mere og mere sløv, hvor den så til sidst går ud midt i vandet! jeg får den dog startet og kan med nød og næppe trille den ud med 1500omdr, ved at fitte med koblingen så den ikke gik ud! og så kom problemerne:

lige da jeg kom ud var den umulig at holde i live, kunne maks holde 2000omdr ved fuld gas, og den kunne heller ikke dreje i et par sekunder, jeg prøver så stille og roligt at køre videre, hvorefter motoren begynder at sige nogle tik lyde, som om den bankede op i topstykket, og jeg har nu skiftet olie og den siger det stadig, og min mekaniker siger at det nok er lejerne der er smadret eller lign, og at jeg nok blev nød til at skifte motor hvis det ikke bliver bedre!!

her kommer så spørgsmålet:

hvis jeg nu skal have en ny motor i denne Mitsu Galant 1,8 GLI fra ´94, hvilke muligheder har jeg?

har hørt at V6 motoren passer over i, er det sandt? man kan vel ligeså godt sætte en stærkere motor i når man nu skal skifte motor!! nå ja og hvad priser ligge motorne i hos en ophugger?

tak på forhånd!
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Motorskift i en galant 94 18 år 5 måneder siden #13901

• 's profilbillede
Bump bump!!

Slet ikke nogle der ved om jeg kan lægge en større motor i?

den skal passe i ledningsnet og ophæng!! altså bare tage gamle ud og nye i!! har nemlig lidt travlt da jeg kan mærke den ødelagte motor snart giver op, så skal meget snart ud og skaffe en ny!

Hm 18 år 5 måneder siden #13902

Lige umiddelbart tror jeg ikke du skal satse på et motorskift, det lyder lige lovlig voldsomt. er du sikker på der ikke bare er kommet vand ind alle steder. luftfilter, tænding osv. der er skal ikke ret meget til.

Jeg tror ikke du kan få en v6 motor til at virke med dit ledningsnet, men det ville da være værd at undersøge, men så skal du nok også have ny styreboks og luftmassemåler osv. men hvis du finder ud af den passer kontakter du bare min far NULLY. så kan vi nok finde ud af noget med at få den smidt i:D vi har lavet en del projekter efterhånden.

Motorskift i en galant 94 18 år 5 måneder siden #13903

• 's profilbillede
laver de virkelig ophæng og alt det der anderledes? det er jo samme bil, bare med forskellige motorer!! :D

kunne bare godt tænke mig lidt mere kraft!!

jeg har en sportspotte på og den kan man ikke engang høre for den banken/klikken der kommer fra motoren! man får ihvertfald opmærksomhed!! Tidligere i dag, da jeg havde kørt nogle km, gik den lidt amok, med selv at gå op og ned i omdrejninger, hvorefter den så gik ud!

hva skulle i 2, have for sådan et projekt? og hvad ville de komme til at koste? køber jo bare motoren hos en ophugger!

Jamen 18 år 5 måneder siden #13904

Det kommer jo lidt an på om den passer i div ophæng. men ved slet ikke hvad det kommer til at koste, det har den gamle styr på giv ham da et kald 30530767 og hør hvad han har af ideer. det lyder hvertfald ikke for godt, men da du skiftede olie? var der så vand i olien ??

Motorskift i en galant 94 18 år 5 måneder siden #13905

• 's profilbillede
Der var slet ikke noget olie!! har fyldt på for 2 uger siden!! og efter søen kørte jeg godt og vel 20-30km før jeg kunne få den tjekket, og det må vel så ha været med meget meget lidt olie!!
Tid til at oprette siden: 0.165 sekunder