Hejsa
ja, jeg var ude her i weekenden og cruise lidt hvor mig og min ven støder på en "pænt" stor vandpyt, og den eneste måde at komme forbi var at køre igennem den!
Vi køre så igennem den, og bilen bliver mere og mere sløv, hvor den så til sidst går ud midt i vandet! jeg får den dog startet og kan med nød og næppe trille den ud med 1500omdr, ved at fitte med koblingen så den ikke gik ud! og så kom problemerne:
lige da jeg kom ud var den umulig at holde i live, kunne maks holde 2000omdr ved fuld gas, og den kunne heller ikke dreje i et par sekunder, jeg prøver så stille og roligt at køre videre, hvorefter motoren begynder at sige nogle tik lyde, som om den bankede op i topstykket, og jeg har nu skiftet olie og den siger det stadig, og min mekaniker siger at det nok er lejerne der er smadret eller lign, og at jeg nok blev nød til at skifte motor hvis det ikke bliver bedre!!
her kommer så spørgsmålet:
hvis jeg nu skal have en ny motor i denne Mitsu Galant 1,8 GLI fra ´94, hvilke muligheder har jeg?
har hørt at V6 motoren passer over i, er det sandt? man kan vel ligeså godt sætte en stærkere motor i når man nu skal skifte motor!! nå ja og hvad priser ligge motorne i hos en ophugger?
tak på forhånd!