Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: tikker 16v galant

tikker 16v galant 18 år 6 måneder siden #1823

• 's profilbillede
min motor lige når den starter tikker lidt i et sekund. og kører så unden en mislyd. ganske normalt. men efter et stykke tild begynder den at tikke mere og mere for så lige pludselig at forsvinde igen. jeg har fået at vide at det kan kureres ved at rense, eller i værste fald skifte løfterene. jeg forsøger selvfølgelig først den gratis metode. men er det svært at få dem ud..
jeg har skiftet vandpumpen for nylig så jeg ved hvad det indebærer.. men skal tandremmen også af for at tage løfterene op?

og et tillægsspørgsmål. bolten på remhjulet på krumtappen. er der linksgevind nu da mitsu motore kører den modsatte vej af "andre" bilmærker?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

tikker 16v galant 18 år 6 måneder siden #13480

• 's profilbillede
Som regel kan du afhjælpe meget af problemet ved at olie på bilen... (Kontroller evt først om du har nok olie på)

Men du slipper nokikke helt af med det medmindre du vil til lommerne og skifte dem!

tikker 16v galant 18 år 6 måneder siden #13481

• 's profilbillede
Anonymous skrev:
Som regel kan du afhjælpe meget af problemet ved at olie på bilen... (Kontroller evt først om du har nok olie på)

Men du slipper nokikke helt af med det medmindre du vil til lommerne og skifte dem!

har skam skiftet olie og jo der er såmænd også nok på bilen.
har bare snakket med opelfolk der har smame probs på deres 16v og der er det snavs i løfterene.

men mine to spørgsmål står stadigvæk:

- hvor meget skal skilles ad før man kan få løfterene ud?

- hvilken vej skal bolten i remhjulet drejes for at løsne den?

tikker 16v galant 18 år 6 måneder siden #13482

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Uden at vide det, så er jeg næsten sikker på at du skal have knasterne af for at få dem op.

Har du luftværktøj? Hvis du har, så er det nemt nok at pille remskiven af, hvis ikke du har, så er det ikke helt så nemt. Men den skal i hvert fald drejes som alle andre normale bolte.. Der er ikke "linksgevind" i bolten.

tikker 16v galant 18 år 6 måneder siden #13483

• 's profilbillede
På min galant skulle man have knasterne af. Så lur mig om det ikke er det samme !

Pisse sjovt på en V6'er :evil:

tikker 16v galant 18 år 6 måneder siden #13484

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Nu skal i lige passe på hvad i laver, hvis i tager knasterne ud så skal i skifte remme og alt der hører til et tandrems skift, Løfterne kan vippes ud med en skruetrækker og en magnet til at hive den op med, der skal absolut ikke skrues andet af end dækslet.

Men du kan jo også prøve at give den en Abcon oil system cleaner
og der efter nyt olie og filter med en Abcon Blå-m i så holder den også op med at tikke

nogle gange hjælper det med at pille dem alle ud og rense dem i diesel olie men de skal renses meget og når man så putter dem i igen så er der altid en eller to der stadig tikker har prøvet det masser af gange
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
Tid til at oprette siden: 0.202 sekunder