Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: tikker 16v galant

tikker 16v galant 18 år 6 måneder siden #13485

• 's profilbillede
Det er ikke NØDVENDIGT at skifte det, men kan tit lige så godt svare sig !

Nu tænker jeg på at hvis den har fået skiftet rem for et år siden og kørt 15.000 er det jo åndsvagt. Så kan man lige så godt køre videre!
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

tikker 16v galant 18 år 6 måneder siden #13486

• 's profilbillede
uanset hvor længe en tandrem har kørt SKIFTER man den altid hvis man har haft den af.
Hvis man bare sætter den samme rem i igen risikerer man at den sprænger fordi den jo temmelig sikkert bliver spændt mere end den skal også selvom man spænder med moment.
Remmen har jo givet sig det den skal første gang og anden gang man så spænder bliver det mere end remmen måske kan klare :wink:

tikker 16v galant 18 år 6 måneder siden #13487

• Søren :-)
  • Søren :-)'s profilbillede
jeg kan kun sige skift remmen det koster en ny maskine har selv måtte erfare dette med min galant og det koster omkring 5000-10000 hvis tandremmen ryger da motoren ikke kan holde til det

tikkende galant. 18 år 6 måneder siden #13488

• 's profilbillede
Hej
min galant tikkede også min gamle ford sierra tikkede og det var fordi at enten var olien for tynd eller for slidt så den kunne nå at løbe væk fra de hydrauliske ventilløftere.
På forden brugte jeg altid Duckhams 15W40 olie (dengrønne) det virkede der.
I galanten havde jeg tikken plus en ventil der klaprede ved tomgang.
Jeg gav den en omgang motorolie rens, nyt filter, abcon blå-m, duckhams 15W40 olie(den grønne), og nu kører den så godt, trækker godt, kører mere roligt så det er en operation jeg kan anbefale.
Duckhams olien er mereklæbrig en andre olier og jeg mener også den er minerals og tykkere.
Men det hjalp min bil.
Claus

tikker 16v galant 18 år 6 måneder siden #13489

• 's profilbillede
Hm!
Vi har efter en dødtoppakning selvfølgelig skiftet den, planslibet toppen, slebet ventiler osv osv..

Efterfølgende har der så været det problem at lortet pisser olie! Og der er bare ingen af os der kan lure der!

Vi havde derfor tandremmen age og skiftet krumtapspakningen, men det hjalp heller ikke!

Så nu er vi endnu engang på bar bund, og jeg orker simpelthen ikke at proppe flere penge i den slæde :(

Men det ender sku nok alligevel med at jeg køre den på værksted og ofre 10 kg på at få lortet ordnet da det sku er for mega belastende !... Og især hvis i siger at man skal skifte remmen uanset hvad!
Vedhæftninger:

tikker 16v galant 18 år 6 måneder siden #13490

• 's profilbillede
Altså den blev selvfølgelig skiftet med da vi ordnede toppen, og skifte vandpumpe, hjul osv osv!

Men de er jo ikke ligefrem billige de satans reservedele til mitsu ! grrr
Tid til at oprette siden: 0.166 sekunder