Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: op og ned i omdrejninger

op og ned i omdrejninger 18 år 8 måneder siden #1782

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
Hej, nu har jeg fået lavet det meste på Colten og fået den ud og køre igen.. men nu her efter jeg har kørt i den i et par timer så er den begyndt at gå op og ned i omdrejninger i tomgang... har en lille mistanke til den lille fætte der sidder ude ved gasspjældet, sådan en cylinderformet kontakt der har en lille not eller noget som går ned til armen på gasspjældet. Der sidder kun 1 sort ledning på den, og når jeg tager den af går den højt op i omdrejninger og bliver der. Dvs. den ikke hopper længere.. Men jeg er i tvivl om at det er fordi jeg ikke har ladet bilen stå længe nok i tomgang efter bilen har stået mange dage uden batteri på og den så har fejl justeret den.. hvad mener i ?

skal jeg prøve og tage batt fra igen og vente lidt og så lade bilen stå og køre lidt, eller hvordan er det ???? HJLÆÆP!!!
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

op og ned i omdrejninger 18 år 8 måneder siden #13243

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Du kan jo prøve at nulstille bilen, som du selv sagde, pil stellen af batteriet, vent 5min og sæt den på igen. Lad derefter bilen stå i en 10-15min uden forbrugere, og kør så en tur på en 5-10km. Hvis ikke det hjælper, så er en ny stepmotor nok vejen frem.

op og ned i omdrejninger 18 år 8 måneder siden #13244

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
ok, det må jeg prøve så, for det er lidt nederen den bare står og køre sådan op og ned hele tiden, især efter jeg endelig har fået den samlet igen

op og ned i omdrejninger 18 år 8 måneder siden #13245

• 's profilbillede
Det kan altsså også bare være skidt i stepmoteren. Hvis det ikke hjælper at nulstillle motorstyringen så prøv at rense og smøre din stepmotor :wink:

op og ned i omdrejninger 18 år 8 måneder siden #13246

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
ja, det må jeg så osse lige prøve, for det hjalp ikke med en nulstilling og en lille tur på 10km.. men så må jeg jo prøve og pille den af imorgen og se.. det kan jo godt være der er kommet lidt rust støv i den da jeg har lavet lidt rust på bilen i motorrummet

op og ned i omdrejninger 18 år 8 måneder siden #13247

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
tror da den er helt galt med den stepmotor.. idag da jeg var ude og køre lå den fast 1500rpm i tomgang, så falder den lige så stille og roligt til 6-700 rpm, lige før bilen går ud.. og så tænder tjeck engine lampen

:S
Tid til at oprette siden: 0.161 sekunder