Anonymous skrev:
hej alle. jeg har lige sat en 12" pioneer bass i min bil. den kører med en denon forstærker (kan ikke huske hvad den hedder) jeg kører ligeledes et sæt mellemtoner på denne forstærker.
Mit problem er at nogen gange hopper mine mellemtoner og bassen fra. og så er det kun de gamle mellemtoner der spiller, plus diskanten. hvorfor?? det ikke fordi jeg spiller for højt, og det kommer på PRÆCIS de samme tidspunkter i PRÆCIS de samme sange, HVER gang. er det fordi der ikke kommer nok strøm til (har en lille lorte strømledning) eller hvorfor? har målt hvor meget strøm der kommer igennem og det burde være nok, men der irriterer mig virkelig meget!! Og underligt nok er det stort set altid i L.O.C's musik. men dog også i noget dance og techno musik. på forhånd tak for hjælpen.
Du skal altid sørge for at dine ledninger har den rigtige størrelse da der ellers er stor risiko for at de kan smelte / brænde over og i værste tilfælde sætte ild i din bil, en brænd i ledningsnettet er ikke noget at spøge med.
Prøv at gennemgå alle samlinger / tilslutninger på lydkablerne helt oppe fra din radio og helt ud til hver højtaler, det kunne være at du ikke havde fået skruet det godt nok sammen
Har du luret dine cd'er efter for ridser eller snavs, fedtfinger kan også give det resultat at den hopper / stopper afspildningen.
Kan også være din cdafspiller som er meget følsom, i min varevogn har jeg også problemer med at den hakker musikken ud i bidder f. eks der er en micro ridse i cd'en eller hvis min tlf søger efter net, dog er problemet værst på mp3 cd'er
Jeg har lånt lidt fra
http://www.autohifi.dk :
Radioen slår fra eller forvrænger meget, og der næsten ingen lyd er.
Fejlen her er oftest, at enten højttaler ledninger eller højttaler terminaler rører ved stel.
Der hvor højttalerledningerne er ført igennem metallet, uden at være sikret med en gummi prop, kan ledningen være gnavet over og rører ved metallet.
Når man laver huller til højttalere i metallet f.eks. i dørene, så skal hullet være stort nok, ellers er der en mulighed for at terminalerne kan ramme metallet, når de skrues fast.
Begge dele kan resultere i at radioens udgange brænder af.
under monteringsvejledning er der en menu som hedder forstærker, der er evt også lidt hjælp at hente.
OBS - OBS - OBS
Den tabel som de referer til er ikke lige til at finde på deres side så ring evt til dem og hør om tykkelsen på kablet