Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: hk til colt 1,6 glxi

hk til colt 1,6 glxi 18 år 8 måneder siden #13100

• 's profilbillede
Efter alt det der småtteri, er det så ikke godt og vel en 1000kr/1hk? synes jeg at jeg læste et eller andet sted, kommer vel også an på bil og mærke osv...

hvis du ændre på knasterne kommer bilen så ikke til at køre mere ujævnt?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

hk til colt 1,6 glxi 18 år 8 måneder siden #13101

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Jo, det er nok meget rigtigt. Det er en tommelfingerregel hvis man skal have N/A tunet sin vogn af et tuningsfirma. Nu kan jeg lave det meste selv (undtagen bearbejdning af toppen, og chipning), så bliver det væsentlig "billigere".

Problemet med vores dejlige Mitsubishiér er, at ingen i Europa sådan rent teknisk gider gøre noget ved dem, kun englænderne, og det er så mest Evolution og FTO modellerne. Skal man have noget seriøst kram, så skal man forbi RPW i Australien, men så er det det koster kassen, da fragt, told og moms ofte bliver dyrere end varen i sig selv.

Det der økonomisk bedst kan betale sig, er at få en anden motor lagt i, i det her tilfælde en 4G93 DOHC (GTi maskine), 4G93T eller 4G92 MIVEC. Problemet er bare at det ikke er lovligt..

Mht. knastaksler, så bliver tomgangen mere og mere ujævn, jo skrappere knasten er. f.eks. en 300graders knastaksel vil være vanskelig at få til at stå i tomgang omkring 800omdr. Det er bla. derfor Honda og Mitsubishi brugte/bruger variable knastaksler.

hk til colt 1,6 glxi 18 år 8 måneder siden #13102

• 's profilbillede
jaaa.. det er sgu så dyrt og besværligt at få mere skub i bilen, jeg har nu tænkt mig at style bilen istedet.. skal jo ikke ud og køre 300km/t, og accelerationen i min bil synes jeg også er god, sååå.. bare noget styling så jeg glad..

hk til colt 1,6 glxi 18 år 8 måneder siden #13103

• 's profilbillede
mange tak for jeres svar. selvfølgelig er jeg ikke ligeglad med hvorn bilen ser ud, men vil hellere ha' at den rykker. altså fra 0-100. mht bananmanifold, hvor meget gir det så?? og kan man virkelig ikke få lortet i Danmark?? og kræver det ikke også at jeg skifter udstødningen? For hvis jeg skal til at ha fat i det fra australien, så vil jeg næsten hellere købe en ny og hurtigere bil hehe... på forhånd tak. melder mig forresten snart ind. :D

hk til colt 1,6 glxi 18 år 8 måneder siden #13104

• 's profilbillede
hvis du absolut vil have flere heste som 50+ eller mere, så ville det sgu være billigere at købe en hurtigere bil!!

min bil har 126 std, mit mål er at presse den op på max, uden turbo kompresser og alt det der!! håber på en 150 stykker, og det fint for mig.. selv 140!! hvis jeg vil køre hurtig køber jeg sgu nok en bil der er lavet til det, så man ikke skal til at lave ulovligheder :D

hk til colt 1,6 glxi 18 år 8 måneder siden #13105

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Mht. bananmanifold, så er det svært at sige hvor meget det giver. Det er vidt forskelligt fra bil til bil. Det kommer jo også an på hvad du ellers laver ved den.

Det du kan gøre, er at evt. fjerne katalysatoren, smide et 2.25" rør fra katalysatoren, og så smide et størrer gasspjæld på. Gasspjældet alene burde give en del, da sådan en 1.6ér får rigeligt at leve af. Du kan jo så evt. smide et bananmanifold på, så tror jeg, uden på nogen som helst måde at være sikker :) , at du nok kommer op på en 130-140 troværdige hk. Og da den jo ikke vejer ret meget, så er jeg sikker på at du kommer fra 0-100 på lidt under 8sek.

Du kan jo så også gøre det at du finder en Colt GTi, magen til min. Den har 140hk standard, og kommer pænt hurtigt fremad ;) . Eneste ulemper er at de er lidt dyre i forsikring, og så kan det være svært at finde et godt eksemplar. Jeg har selv måtte renovere gearkassen, smide ny køler på, og så skal den helomlakeres næste år. Men så har den også kun gået 160.000km :)
Tid til at oprette siden: 0.149 sekunder