Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Batteri Aflader

Batteri Aflader 18 år 9 måneder siden #1702

• 's profilbillede
Mit batteri aflader sig selv. Det tager ca. 2 dage, før det er tømt.
(Har lige fået helt nyt batteri på, da jeg troede det gamle var udkørt)

Nogen der har idéer til, hvor/hvad/hvordan jeg skal skal måle?
(Jeg aner ikke noget om det, men kan sagtens bruge et måleapparat)
(Det er ikke radioen, lamper indvendig osv.)

Mvh

MitsiG
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Batteri Aflader 18 år 9 måneder siden #12851

• Basse
  • Basse's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 1
Jeg har lige været udsat for det samme, jeg skiftede også batteriet, lige meget hjalp det, det viste sig at det var generatoren der var stået af, ladelampen lyste ikke,den ladede med nedsat styrke,det var noget inde i den der var defekt, jeg skiftede generatoren og problemet var løst :wink:

Batteri Aflader 18 år 9 måneder siden #12852

• 's profilbillede
Generatoren fejler intet, den lader som den skal.

Jeg ved bare ikke, hvordan man "måler" efter afladning.

Batteri Aflader 18 år 9 måneder siden #12853

• gysse
  • gysse's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 5
Hej
Min søster har været udsat for det samme det viste sig at værer
alarmen der aflade så da den blev pillet fra var der ikke flerer problemer
Livet er for kort til fartbegrænsninger

afladning 18 år 9 måneder siden #12854

• 's profilbillede
Du tager dit måle instrument , sætter det på Amp (og hvis man kan så flyttes den røde ledning til amp) så løsner du stel polen og sætter den ene lednig med krokodille næb på pol skoen og den anden ledning/næb holder du på batteri polen(og lader den sidde) imens du tager stel kablet af batteriet.
Så løber strømmen igennem instrumentet og du kan nu se hvor mange Amp bilen aflader med. Du må også godt tage B+ men det er risikabelt at have B+ svingende rundt med alle de stel punkter. nøglen i lommen og med lukkede døre, evt motorhjelms kontakt holdes nede.

(0,00-0,03 Amp) ~ (0-30 milli Amp) er ok, helst ikke højere da du ikke kører så tit syntes jeg at kunne forstå.
Hvis den er over så kan du mærke efter varme relæer (fordi de hænger), du kan også prøve at tage 1 sikring ud af gangen og se om det hjælper på forbruget.

Hvis instrumentet svinger meget 0-6 Amp kan det være cigar tænder eller en bagrude visker der sidder fast.

Radioer er hyppigt problemet, hvis de er tilsluttet så de kan tænde uden tændings nøgle. kl 15 røde ledning (tænding) på radio er sat sammen med kl 30 gul B+

En defekt dør kontakt kan også lave ravage, prøv at åbne en dør af gangen også bagklap og se om forbruget ikke stiger på instrumentet.

Hilsen Frank

Batteri Aflader 18 år 9 måneder siden #12855

• 's profilbillede
Der er bare et lille problem, mit multimeter kan kun måle op til 20 amp - batteriet har jo langt mere, så jeg brænder jo multimeteret af?

Angående dørkontakterne, hvis een dørkontakt er defekt, så vil loftslampen vel lyse? (loftlampen lyser ikke).

Angående radioen, så har tager jeg strømmen direkte fra batteriet - radioen er slukket og det er ikke fordi jeg glemmer at slukke den =)

Nogen der ved, om der går + til stel på lygterne?

Det er i øvrigt muligt, at det kun er af og til, at batteriet aflader (Hvilket gør mysteriet endnu større)

Det eneste positive ved problemet, er, at bilen går bedre i tomgang nu, især ved koldstart (væsentlig lavere omdrejninger, som også falder hurtigere - selv når bilen er varm, er der tale om lavere omdrejninger)

Jeg må ud og prøve at måle noget mere...
Tid til at oprette siden: 0.176 sekunder