Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Turbo på Galant Gti std motor

Turbo på Galant Gti std motor 18 år 10 måneder siden #1700

• Lau
  • Lau's profilbillede
Skal jo have ny motor i galanten, tænkte jeg ville sælge mit turbokit så jeg fik lidt penge til ny motor. Men da jeg gik og roddede med det fik jeg en utrolig lyst til at sætte det på den nye motor.
Har lidt betænkligheder ang kompressionen. Hvor meget eller hvor lidt tryk kan man kører med når man kører med standart kompression ? Er 0,4 bar urealistisk ?
Har en benzintryks regulator, er det godt nok så den får noget at leve af ?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Turbo på Galant Gti std motor 18 år 10 måneder siden #12827

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
Hvis det er en 4G63 motor, så kan den køre med 0,5 - 0,7 bar uden at du skal ændre kompressionen. Det er ihvert fald hvad jeg er blevet fortalt hver gang jeg har spurgt nogen... Men ellers kontakt Nully har har godt forstand på det :)

Turbo på Galant Gti std motor 18 år 10 måneder siden #12828

• Billen
  • Billen's profilbillede
Lige lidt at tænke over . . . . :shock:

KLIPPET FRA FORD KLUB DANMARK . DK

Du får den ikke igennem syn med en efter monteret turbo ... Sorry men sådan er det bare, selv om skat siger god for den så skal de nok få den dumpet på en eller anden måde. Forrunings krav, er bremserne så store nok til den øget effekt , og kan du dokumenter for dette ?

Originally written by kkristian on 27/6/2006 4:31 PM

Mener altså osse at man godt må montere tryk på originalblokken,Hvis man kan dokumentere at den ikke forøger effekten med mere end 20%. Den skal jo så bare ikke køre med så meget tryk.

Efter de nye regler gælder følgene:

"Enhver form for trykladning bliver regnet for en effektforøgelse på OVER 20% UANSET -FAKTISK EFFEKTFORØGELSE" Såee. nej desværre

Turbo på Galant Gti std motor 18 år 10 måneder siden #12829

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
hvis du nu kigger www.fstyr.dk/sw23095.asp så finder du nok ud af hvad der skal til før det er lovligt :)

Turbo på Galant Gti std motor 18 år 10 måneder siden #12830

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
og dette er taget fra www.skat.dk

Motortuning:
Motortuning er tilladt så længe det sker på den originale motor eller en senere ilagt tilsvarende motor. Der er her ingen procentgrænse for effektforøgelsen. Generelt for alle typer motortuning gælder, at når tuningen får karakter af en motorombygning, eksempelvis når der foretages væsentlig indgreb, fx ved udskiftning af topstykke, motorblok eller krumtap, vil dette blive sidestillet med et egentlig motorskifte. Dette betyder, at 20 pct.-grænsen gælder.

LINK: www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=110568&vID=201090&search=tuning

Turbo på Galant Gti std motor 18 år 10 måneder siden #12831

• Billen
  • Billen's profilbillede
eXn skrev:
hvis du nu kigger www.fstyr.dk/sw23095.asp så finder du nok ud af hvad der skal til før det er lovligt :)

Hvis bilen eftermonteres med kompressor med wastegate eller med turbolader, vil det i alle tilfælde anses for at have givet en effektforøgelse over 20 %.

Bilen skal synes og godkendes med ændringerne.
Når der er foretaget konstruktive ændringer skal bilen altid fremstilles til syn, og der skal oplyses om ændringerne. Efterfølgende vil det fremgå af registreringsattesten, at der er foretaget konstruktive ændringer. Kravet om syn og registrering ved konstruktive ændringer kan findes i Bekendtgørelse om godkendelse og syn §22.

Står samme tekst i dit link :roll:
Tid til at oprette siden: 0.181 sekunder