Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: carisma benzintank 60 eller 70 liter?

carisma benzintank 60 eller 70 liter? 19 år 3 uger siden #1586

• 's profilbillede
Jeg kan ikke finde ud af hvor stor tanken er på min brugte carisma 1.8 comfort. ifølge bogen er der 60 liter men kørecomputeren angiver resterende km som var der plads til 70 liter. har haft fyldt 60.5 liter på uden at være kørt tør og uden at advarselslampen lyste, denne skal lyse når der er mindre end 9 liter tilbage.

fortsættes....
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

carisma benzintank 60 eller 70 liter? 19 år 3 uger siden #12246

• 's profilbillede
sidst kom jeg 56 liter på og computeren mente der var 186 km endnu før tanken var tom. det passer godt med et gennemsnitligt forbrug på 13.3 km per liter og 14 liter tilbage i tanken det til sige med en tank størrelse på 70 liter.
er der nogen der ved om de nyere carismaer er med 70 liter i stedet for 60 liter eller er det kørecomputeren den er gal med?
tror ikke jeg tør at køre længere end 60 l

carisma benzintank 60 eller 70 liter? 19 år 3 uger siden #12247

• 's profilbillede
Jep i følge min manual er der en ca. 60L tank, men på tyske forums er der flere der har tanket 63-64L uden at være kørt tør.

Når jeg tanker min Carisma fuld, så siger puteren, at jeg kan køre 700-800km og den tæller fint ned indtil jeg har kørt lidt over 300km.

Så lægger den pludselig over 200km oveni. Så skulle jeg kunne køre 900-1000km på en tank. Dividere man det med 13-14km/L, så får man en 70L tank.

Mystisk........

carisma benzintank 60 eller 70 liter? 19 år 2 uger siden #12248

• 's profilbillede
Hej Ricky

Havde en snak med mit lokale mitsubishi værksted og de mente bestemt at det var en 60 liters tank og at den er gal med kørecomputeren.

Computeren vil bl.a. begynde at vise forkert hvis man sjat påfylder benzin istedet for at køre "helt" tom og fylde helt op. Det kunne også tænkes at den er stillet til en forkert bil model.

Den kan nulstilles ved at fjerne stel forbindelsen i 10 minutter tror jeg og herefter skulle man ifølge værkstedet vælge bilmodel på displayet. Han mente at fejlen bl.a. kunne være at den er indstillet til en mitsubishi spacestar.

Lad mig høre hvis ovenstående virker for dig, skal lige samle mod til selv at prøve det på min carisma. Er ikke den store mekaniker og ny bilejer :)

PS: Observerede i går samme besynderlighed med at kørecomputeren pludselig hopper 200km op.

carisma benzintank 60 eller 70 liter? 19 år 2 uger siden #12249

• 's profilbillede
Afbrød stel forbindelsen i 10 minutter (det er - ik?) og fik reset bilen. Fik rigtig nok mulighed for at vælge hvilke bil kørecomputeren er monteret i, 4 forskellige space wagons, carisma diesel og almindelig carisma. Der var en tredie model også som jeg ikke kun huske navnet på.

Glæder mig til at se om det har hjulpet på kørecomputerens angivelse af km til næste tank.

Interessant at man kan resette sin bil :lol:

carisma benzintank 60 eller 70 liter? 19 år 2 uger siden #12250

• 's profilbillede
Da vi havde Carisma med Gdi motor, kunne vi heller aldrig regne med kørekompurteren, konen kørte tør engang fordi den viste at der var 75 km tilbage at køre endnu.

og så læser man først nu, hvad man skal gøre :!:
Tid til at oprette siden: 0.178 sekunder