Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: carisma benzintank 60 eller 70 liter?

carisma benzintank 60 eller 70 liter? 19 år 2 uger siden #12251

• 's profilbillede
mic skrev:
Afbrød stel forbindelsen i 10 minutter (det er - ik?) og fik reset bilen. Fik rigtig nok mulighed for at vælge hvilke bil kørecomputeren er monteret i, 4 forskellige space wagons, carisma diesel og almindelig carisma. Der var en tredie model også som jeg ikke kun huske navnet på.

Glæder mig til at se om det har hjulpet på kørecomputerens angivelse af km til næste tank.

Interessant at man kan resette sin bil :lol:

Jeg er spændt på at høre om det virker. :)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

carisma benzintank 60 eller 70 liter? 19 år 1 uge siden #12252

• 's profilbillede
Ricky skrev:
Jeg er spændt på at høre om det virker. :)

Skal lige have fyldt tanken op, så skal jeg nok melde tilbage næste gang jeg igen komme benzin på tanken. Trip tælleren blev også nulstillet og kan ikke huske hvad den stod på.

carisma benzintank 60 eller 70 liter? 18 år 5 måneder siden #12253

• 's profilbillede
Jeg har haft GDI 2000 i snart to år. I følge computer ligger mit forbrug på imponerende 16,5-18 km/l. Men den viser for meget. Reelt forbrug 15-16,5 km/l hvilket dog er rigtigt OK.
Computeren der regner gennemsnitsforbrug er primitivt lavet da den som udgangspunkt gætter på et forventet forbrug. Hvis man så kører mere økonomisk en forventet korrigrer den, således at der, som en også tidligere skrev, pludselig er til 200 km ekstra i tanken. Så pas på, hvis du i en periode kører uøkonomisk - kig hellere på måleren lampen.
Jeg har en gang fyldt 62l på tanken og da var lampen kun lige begyndt at lyse så 65 l tank skal der nok være.
Mit erfaring er kør på V power eller tilsvarende ren/højoktan benzin det gir lige det sidste. Jeg bruger også en kvalitetsolie for at undgå tilsodning og tikken af ventiler.

carisma benzintank 60 eller 70 liter? 18 år 5 måneder siden #12254

• 's profilbillede
Hej Henning

Takker for informationen. Det er en imponerende økonomisk kørsel du kan præstere eller også er det os der kører uøkonomisk ;) Vores gennemsnits forbrug ligger på ca. 14-15 km/l udregnet fra triptælleren.

Kørecomputeren var aldrig holdt op med at lægge 200km oven i efter min første reset, selv med et gennemsnit på 6,9 til 7 liter/100km viste den kun 812-813 km på en fuld tank efter tankning. Men mit sidste besøg på et mitsubishi værksted i forbindelse med en afbrændt starter :evil: fortalte mekanikeren at man skal resette kørecomputeren med fuld tank for at den kan vise korrekt. Dette har vi så gjort denne gang men har ikke kørt en fuld tank endnu så jeg ved ikke om det har hjulpet, den startede denne gang med at vise 753 km efter reset for en fuld tank.

Interessant det du nævner om benzin lampen, jeg har aldrig set den lyse selv med benzin nålen i bund (ikke kørt tør). Ifølge manualen skulle den lyse når der er mindre end 9 liter tilbage. Derudover begynder benzinnålen i vores carisma først at falde fra fuld tank efter ca. 300 km.

Men angående benzinforbruget, så virker det som om den er blevet mere forslugen efter sidste reset af computer/motorstyring. Det skal lige siges at jeg ikke har nået at køre så meget endnu efter sidste reset på grund af defekt starter så det kan være et tilfælde. Kan også skyldes det er blevet koldere, købte den i foråret så dette er vores første vinter i carismaen.

carisma benzintank 60 eller 70 liter? 18 år 5 måneder siden #12255

• 's profilbillede
noget helt andet. er der nogen der ved om der er en advarselslampe for tom tank i en galant gti? :)

carisma benzintank 60 eller 70 liter? 18 år 5 måneder siden #12256

• 's profilbillede
Det er der og den sidder næsten midt i rækken af lamper nederst i instrument panelet :wink:
Tid til at oprette siden: 0.140 sekunder