Hej Henning
Takker for informationen. Det er en imponerende økonomisk kørsel du kan præstere eller også er det os der kører uøkonomisk

Vores gennemsnits forbrug ligger på ca. 14-15 km/l udregnet fra triptælleren.
Kørecomputeren var aldrig holdt op med at lægge 200km oven i efter min første reset, selv med et gennemsnit på 6,9 til 7 liter/100km viste den kun 812-813 km på en fuld tank efter tankning. Men mit sidste besøg på et mitsubishi værksted i forbindelse med en afbrændt starter

fortalte mekanikeren at man skal resette kørecomputeren med fuld tank for at den kan vise korrekt. Dette har vi så gjort denne gang men har ikke kørt en fuld tank endnu så jeg ved ikke om det har hjulpet, den startede denne gang med at vise 753 km efter reset for en fuld tank.
Interessant det du nævner om benzin lampen, jeg har aldrig set den lyse selv med benzin nålen i bund (ikke kørt tør). Ifølge manualen skulle den lyse når der er mindre end 9 liter tilbage. Derudover begynder benzinnålen i vores carisma først at falde fra fuld tank efter ca. 300 km.
Men angående benzinforbruget, så virker det som om den er blevet mere forslugen efter sidste reset af computer/motorstyring. Det skal lige siges at jeg ikke har nået at køre så meget endnu efter sidste reset på grund af defekt starter så det kan være et tilfælde. Kan også skyldes det er blevet koldere, købte den i foråret så dette er vores første vinter i carismaen.