Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Udstødning

Udstødning 19 år 4 uger siden #11573

• Speedex
  • Speedex's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 2
Jeg lovede jo en tilbage melding. Har nu kørt "et stykke" tid med min nye onetwopipe udstødning og den lyder meget godt bagud siger de fleste, men jeg synes den brummer lidt for meget mellem 3200-3900 omdr, inde i bilen, og der efter siger den ingenting, men det vænner man sig vel til.
En Toyota er sikrest i garagen ! se dèt er 112 % i orden ! !

225 km/t i en Mitsubishi 3000 GT, det dur !!
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Udstødning 19 år 4 uger siden #11574

• Phliplip
  • Phliplip's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 3
Har også lige fået OTP på slæden... hold kæft et arbejde med at få den gamle af! De 5 bolte fra katten og bagud var rustet fuldstændig fast!

Bagpotten fik af ved at jeg måtte ligge med nedstryger og save... ikke noget mine små computer-arme var glade for dagen efter! Så da jeg var næsten igennem sagde svigerfar, nu river vi rester over.. så sagt så gjort, men til min store ærgelse så var det ikke mit hårde arbejde der gjorde udslaget.. den gik over der ved flangen hvor vi havde svejset den tidligere på året, fordi den var knækket :( DOH!

Nå.. men så skulle mellem røret jo af, og vi kunne ikke rigtigt få fat i boltene, så på med vinkelsliber!.. endelig var mellem røret af, nu skulle vi bare lige banke boltene ud!.. men hov til min svigerfars store ærgelse opdagede han at det var et stykke gevindstang, der var skruet ind i flangen... hvad gør man så!? Først prøvede han at bore dem ud.. no go.. det endte med at vi skar dem ud med vinkelsliber!

Inden vi knaldede det nye mellemrør fra OTP på skulle vi lige sammenligne med det gamle.. der var et eller andet der ikke stemte!! Det nye mellemrør var 15cm for kort.. de manglede fra ophænget og op til katten!! :shock: :shock:

Hvad fa**** gør man så klokken 20:00 om aftenen og der er lukket hos OTP... Vi kunne skære den nye over og forlænge, men hvad ville de så sige hos OTP hvis vi ville ha en anden! Men vi fandt så et mobil nummer til ejeren af OTP, og vi forstyrrede ham desværre midt i hans påske-ferie.. men han tog det meget pænt! Og vi fik lov til at forlænge den, og så komme ned og få en bytter!

Problemet var også at bilen stod på Bornholm og jeg have tid til serviceeftersyn tirsdag morgen og desuden skulle køre til Tyskland onsdag eftermiddag!

Men på kom den og nøøj det er det hele værd! Det ser så fedt ud og lyder så grumt!! Og var faktisk ret overrasket over at den ikke lyder utæt uden pakninger :shock: :?

Og serviceeftersynet fløj den lige igennem dagen efter :P Go bil! De syntes også at den havde fået en fed lyd - he

Håber i kan bruge mine erfaringer!

Næste gang jeg skal skifte en udstødning:
1. Få fat i en lift eller en grav! Det er noget pis at ligge og rode med hjemme i indkørslen med to hjul-ramper og en donkraft!
2. Saml det nye system først og læg den under bilen og sammenlign om det passer på! Det er noget skidt at stå med en bil uden udstødning!
3. Sørg for at have god tid! Hvilket vi også havde ;) Næsten

Btw. Vanish er godt til at få tectyl af tøjet :P

Se med i næste uge hvor jeg fortæller om det holdt til Autobahn og Günther Paragraffen (Det tyske svar på Janteloven)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.158 sekunder