Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Hvad skal man se godt efter på en Colt 1,3 GLXi fra 96?

Hvad skal man se godt efter på en Colt 1,3 GLXi fra 96? 19 år 6 måneder siden #10866

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Nuller^^ skrev:
Ahh, det var sq godt at høre de svar. Lidt yderligere info er at den ikke bruger noget som helst - hverken olie eller vand og den har været undervognsbehandlet - dog ved jeg ikke hvornår eller hvor mange gange.

De der Synchromeshere - hvordan tjekker jeg om de er slidte og hvad gør de i det hele taget??

Ellers vil jeg gerne takke for de super gode svar - det er dejligt når man er ny på et forum. =D

Syncromesherne bremser tandhjulene ned inden de går i indgreb når du skifter gear. På motorcykler og racerbiler har man ikke behov for syncromesher, fordi gearhjulene er ligeskåret, og derved kan gå i indgreb med det samme. Hvordan en syncromesh virker er svært at forklare, man skal næsten se det, men i grove træk er det en ekstra ring med en ru overflade der bliver presset mod det gearhjul man skifter til.

Hvis syncromesherne er slidte kan den "børste tænder", ligesom på filmene :) , når du skifter gear. Min egen er slidt i andengears syncromeshen, og det gør at den "børster tænder" ved skift fra 1. til andet gear, når motoren er over 4000omdr, så i mit tilfælde mærker jeg ikke så meget til det, det eneste jeg skal gøre når jeg skal skifte er lige at vente ½ sekund før jeg smider den i 2.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hvad skal man se godt efter på en Colt 1,3 GLXi fra 96? 19 år 6 måneder siden #10867

• 's profilbillede
Jamen så var jeg nede og kigge på svinet og der er lidt kosmetiske fejl på den men ellers ser den sq fin ud. Hvad må prisen være for en:

1,3 GLXi Mirage
06/1996
206.000 km
Servicebog indtil 126.000 km
Og så er der skiftet de dele som skrevet øverst.
Den er undervognsbehandlet - dog ved jeg ikke hvor mange gange.
15" alufælge med næsten nye dæk
JVC anlæg samt Sony højttalere.
Sænkningssæt.

Var det noget i ville turde røre og hvad må den koste?

Hvad skal man se godt efter på en Colt 1,3 GLXi fra 96? 19 år 6 måneder siden #10868

• 's profilbillede
så en vogn må max koste 30.000kr.
hvis jeg skal bestemme. :)

Hvad skal man se godt efter på en Colt 1,3 GLXi fra 96? 19 år 6 måneder siden #10869

• 's profilbillede
Borre skrev:
så en vogn må max koste 30.000kr.
hvis jeg skal bestemme. :)

Ellers andre der vil give deres vurdering?
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.147 sekunder