Tandremmen skal jo skiftes på alle biler, det har intet at gøre med om bilen er kørt hårdt eller ej.
Støddæmpere er også en naturlig sliddel, det er de færreste der kører 206000 km på et sæt støddæmpere, at koblingen er skiftet efter 206000 km betyder ikke nødvendigvis noget, i min gamle colt holdt koblingen ca 210000 i min mazda holdt den 200000.
Hvis støddæmperne er skiftet mens den gamle havde den, så undrer det mig dog at han har valgt at bibeholde sænkningen, det er jo hverken billigere eller komfortabelt at sænke en bil, men det kunne måske forklares med at han (grundet prisen) har brugt de gamle fjedre men skiftet selve dæmperen.
Alu fælgene og anlægget kan jo have siddet der siden forrige ejer, hvorfor skulle den gamle bruge penge på at skifte de ting når det hele jo virker.
Om det er en gammel eller ung der har ejet bilen før dig, det ville jeg ikke bekymre mig så meget om, det vigtige er naturligvis hvordan bilen kører, ryger den meget, bruger olie, er gearkassen knoklet, er den rustbeskyttet og hvordan lyder motoren, det er nok det vigtigste.
Med en ung ejer har den måske fået lidt flere tæsk, men min erfaring er at det er de færreste unge der filer på koblingen, kører motoren død (kokser motoren til grundet at den aldrig kommer over 3000 omdr.)
Du har ret i at Mitsubishi dele kan være bekostelige, Fiat praler af at deres dele koster det halve, men de bruger så også lige 3 gange så mange dele. Mitsubishi har indført "uoriginale" dele, så det er bestemt til at komme i nærheden af, en del firmaer har ligeledes uoriginale dele til den.
Min gamle colt 1989 havde jeg i 7 år, jeg skiftede trækakslerne på den (1600 + moms) ellers startede den hver dag i 7 år, jeg har aldrig haft den på værksted (forøvrigt købte jeg den af en ung gut, den havde alu, sportsudstødning og var sænket)
I sidste ende er det jo aldrig billigt og have bil, når noget i colten går i stykker kan det godt være at delen er dyre end til andre mærker, men tro mig, min nabo blærer sig med at delene er billige til hans Opel, men han har så også splittet sin motor og tranmission ad 3 gange inden for 2 mdr, jeg har ikke tal på hvor mange gange hans opel har været på værksted, min Mitsubishi starter bare hver morgen, ligegyldigt om det er varmt eller koldt.