Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Strøm problemer ved kold bil

Strøm problemer ved kold bil 19 år 7 måneder siden #1288

• 's profilbillede
Mornin' :)

Om morgenen i disse kolde tider, så har jeg problemer med når jeg jokker bare de mindste smule på speederen at skærmen til min carpc, samt mit anlæg går ud... :(

Jeg spekulere på om det er generatoren eller måske batteriet der er ved at være godt og grundigt færdigt??

Efter et par min er der ingen problemer når bilen er blevet lidt lun...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

RE: 19 år 7 måneder siden #10738

• 's profilbillede
Jeg tror du skal skifte batteri inden det bliver frost.

Det er ganske normalt at et batteri yder mindre når det er koldt end når det er varmt, grunden til at det hele fungere efter et par minutter kan være fordi at batteriet simpelthen bliver varmet en smule op af motorvarmen, samt at generatoren "overtager"

Jo koldere det bliver, jo større vil problemet være.

Husker jeg rigtigt når jeg mener at man kan prøve at sætte et multimeter på batteriets plus og minus mens bilen motoren kører, den skulle gerne vise 13v - 14v

Strøm problemer ved kold bil 19 år 7 måneder siden #10739

• 's profilbillede
Ok. Det må jeg lige undersøge nærmere :)
Jeg takker..
Er der nogle bestemte mærker man skal gå efter/holde sig fra ?
(læs, jeg gider ikke betale en million for et bilbatteri) :)

Strøm problemer ved kold bil 19 år 7 måneder siden #10740

• 's profilbillede
Det skulle ikke være koldt nok i vejret til at give den slags udslag i spændingen.

Det lyder mere som skidt kabelføring eller en dårlig stel forbindelse

RE: 19 år 7 måneder siden #10741

• 's profilbillede
Ginzu skrev:
Det skulle ikke være koldt nok i vejret til at give den slags udslag i spændingen.

Det lyder mere som skidt kabelføring eller en dårlig stel forbindelse

Enkelte morgener har da været tæt på frysepunktet, det er sjældent over 7 gr om morgenen.

eftersom at det kun er med kold motor så mener jeg ikke at skidt kabelføring/dårlig stel burde kunne gøre det, de to ting burde jo ikke blive bedre fordi motoren er varm, eller er jeg helt ved siden af her :?:

Strøm problemer ved kold bil 19 år 7 måneder siden #10742

• 's profilbillede
Det er jo heller ikke koldt, hvad gør vi så til vinter :D . Jeg vil mene at vi skal under -10 grader før et vådbatteri kan finde på at lave ballade.

Du er ikke helt galt på den, en dårlig forbindelse er en dårlig forbindelse. Teoretisk bør kobber lede bedre når det er koldt. Men ingen regler uden undtagelser. Jeg ville stadig gå installationen igennem, og start med batteriet.
Tid til at oprette siden: 0.127 sekunder