Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma, motor problemer !!

Carisma, motor problemer !! 19 år 10 måneder siden #1162

• 's profilbillede
Hej, min Carisma 1.8 GDI fra 98, har fået et problem med at kunne gå i tomgang, i dag da jeg skulle starte, slog den en kraftig prut ! og så kom der en stor grå røg sky ud af udstødningen, for så derefter ikke at ville gå i tomgang, dvs. at den kunne godt kunne køre, men lige så snart at jeg slipper spederen, falder den i omdrejninger til 0, og går så i stå, med lidt hakken.
Er der nogle der har nogle gode råd, om hvad det evt. kunne være, har lidt travlt da vi skal på ferie om en uge, jeg ved godt at jeg kan sende den op til en Mitsú. værksted, men så ryger der jo nok alle ens feriepenge inden den kommer ud igen, for de er sku da, monster dyre !!

Mvh svend turbo :evil: :oops: :?: :?: :idea:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Carisma, motor problemer !! 19 år 10 måneder siden #10175

• 's profilbillede
Hvordan går motoren når den får nogle omdrejninger? - Går den rent, kan den trække?

carisma, tomgangs problemer.. 19 år 10 måneder siden #10176

• 's profilbillede
Hej, yes, den trækker fint, og hvis jeg sidder og holder spederen på eks. 1500- 2000 o/min er der heller ikke nogle problemer, det er kun når jeg slipper spederen den falder til 0 o/min og så hakker den og går i stå. ?

mvh svend :shock:

Carisma, motor problemer !! 19 år 10 måneder siden #10177

• 's profilbillede
Så tror jeg altså ikke det er så dyrt igen. - Så "fejler" selve motoren jo ikke noget. - Jeg mener, at en GDI'er har elektronisk speeder (ligesom DID'erne) hvor jeg ikke selv tror du kan justere din tomgang.

Du kan måske prøve at nulstille din computer, det er da et forsøg værd.

carisma, tomgangs problemer. 19 år 10 måneder siden #10178

• 's profilbillede
Hej igen, og mange tak for det meget hurtige svar, jeg har ikke lavet noget endnu, da jeg skal stå nede på gaden, og det er hvist meeeeeget hot, at stå der i solen og rode med bil.
Men jeg vil først tage, stel ledningen fra i fem min. for så der efter at lade den køre i tomgang i minst 15 min. hvis den altså vil det ? jeg har også tænkt mig at sætte mine nye tænd rør i i dag, ( de ligger bag i, i en pose. ) den har kørt 93000 km på de nuværende rør, og nomalen er 90000. så det skal også prøves, Nu må jeg så se om jeg har drejet nok af min tændrør's top, og den kan komme ned i toppen ?

mange VARMEEEE hilsnen her fra.

Svend

Carisma, motor problemer !! 19 år 10 måneder siden #10179

• 's profilbillede
Hvilken olie kører du med?

Da jeg købte min Carisma GDI, kørte den med 5w/40 og efter ca. 8 mdr fik jeg akurat samme problem som du har nu.

Det skyldes højst sandsynlig tilsodning, og en rensning med Carbon Blaster koster over 3.000kr. Det ville jeg ikke lige punge ud med, så jeg valgte at prøve med at skifte til en 10w/40 olie.

Vupti, så var problemet væk og den kørte bedre en før. :D

Mvh
Ricky
Tid til at oprette siden: 0.140 sekunder