Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Universal Sportskat. til Galant GTI 92´... God ide...?

må lige blande mig 19 år 11 måneder siden #9850

• Ulle
  • Ulle's profilbillede
Mht. bremser med huller og riller kan disse monteres så længe de overholder standard mål. Både Brembo, Ate og Black Diamond laver godkendte skiver og klodser til sportsbrug. Vi har importeret sidstnævnte i næsten 2 år nu og har ikke haft et eneste tilfælde af hvor de ikke kan synes.

Sports kat er en godt ide, netop fordi man stadig kan syne bilen.. vi sælger disse fra 1650,- incl. moms.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Universal Sportskat. til Galant GTI 92´... God ide...? 19 år 11 måneder siden #9851

• 's profilbillede
det kan sagtens lade sig gøre at få synet bilen med rillede og hullede skiver. sidst imprezaen var til syn havde den ebc skiver på og det sagde de intet til. har lige købt black diamond til den hos su racing håber de er bedre end ebc for de er ikke særlig gode... Med hensyn til kørsel uden katalysator, så røg min gamle bil en tur i synshallen da den var fjernet og det kostede en bøde på 500... så det er ikke så dyrt som folk siger det er...

Turbo på eller ej 19 år 10 måneder siden #9852

• 's profilbillede
Nu du vi har fat i diskutionen om hvad man må og ikke må.
Så kunne jeg gogt tænke mig at høre, hvad gør i der har monteret turboladere på jeres biler, må øsen skal forbi denne famøse SYNSMAND? :oops:
Spec. dig Nully, hvad gør du, demonterer du turboen og omjusterer motorstyringen, eller skifter du hele kværnen :(
Det jeg gerne vil frem til er om der er nogen som ved noget omkring TÜV godkendelser. Hvordan får man sådan en, og hvad skal den indeholde? :twisted:
Jeg hørte jo i "Bilradioen" på P3 i fredags, at har man en TÜV godkendelse så¨kan man uden problemer få :P luksusdyret :P synet med turboladeren monteret.

Universal Sportskat. til Galant GTI 92´... God ide...? 19 år 10 måneder siden #9853

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Hej Jeg tager simpelt hen Turboen af og kører til sym med intercooler og det hele, så af med turbo manifold forrør,på med ny manifold forrør kat til syn og hjem og montere det igen ialt i tid en god Lørdag så det er ikke så slemt

du kan godt få den synet hvis du kan bevise at den ikke sviner mere end det tiladte og den test skal laves i Sverige og koster 25til 40k og det er ikke en gang løgn derfor er det nemmere hvis importørene vil hjælpe os med at skaffe parpirer på de modeller som er magen til dem der kører i udlandet for så skal vi ikke selv betale for sådan en test :roll:
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

Universal Sportskat. til Galant GTI 92´... God ide...? 19 år 10 måneder siden #9854

• Ulle
  • Ulle's profilbillede
Så blander jeg mig også lige lidt...

En tüv godkendelse fåes kan ikke laves her i DK, man skal enten til en prøve institut i Tyskland eller Sverige for at få lavet en emissionstest som det hedder - problemet er at det koster mellem 15-20.000,- for at få denne lavet. Med den i hånden kan man kører til syn hvis bilen ellers ikke forurener for meget, herefter er det op til Told & Skat og vurdere om der f.eks. er tale om en ny identitet på bilen og om der evt. skal betales nyafgift.... så her kan man også få en temmelig stor regning.. men så er det også lovligt...

Man kan også gøre som mig, købe en Galant Dynamic-4 og bygge den om til en Galant VR4 som er født med turbo, dette har jeg tilladelse til fra Told & Skat uden at betale ekstra afgift, da bilen er identisk med turbo versionen, som ikke har været importeret til DK men findes..
For at det er lovligt skal bilen selvfølgelig synes med ombygningerne, og her er jeg så ved at fremskaffe en emissionstest på VR4 modellen.

Puha...sikke en dansk stil.

Universal Sportskat. til Galant GTI 92´... God ide...? 19 år 10 måneder siden #9855

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Tak for den fine stil det er lige det samme jeg mener, og derfor kunne man også godt bruge noget hjælp fra Importørene :?:

Der kører jo en VR 4 rundt i Danmark og den er nysynet kan man så ikke bruge dens parpirer :?:
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
Tid til at oprette siden: 0.180 sekunder