Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Mislyde ved ujævnheder/huller i vejen

Mislyde ved ujævnheder/huller i vejen 20 år 1 dag siden #1082

• 's profilbillede
Nåh, Mitsu-eksperter.

Jeg håber nogen kan hjælpe mig på vej omkring min Carisma '96. Den har i noget tid haft mislyde ude fra motorrummet/hjulophænget i form af klonk-/raslelyde. Det lyder lidt som om der er noget der sidder løst.

Så jeg kørte på Mitsubishi-værksted, hvor de fandt en defekt bærearm (højre). De ringende til mig og vi blev enig om at skifte begge bærearme, da den har kørt lidt over 150.000 km, så den anden sikkert snart ville ryge. Bilen blev sporet og jeg troede det hele var fint igen.

Men ak. :? Mislyden var der stadigvæk, dog var den blevet svagere. Nu, et par måneder efter, er det ved at drive mig til vanvid. Det er blevet meget værre og nu reagerer bilen på hver en ujævnhed på vejen. Pisse irriterende. Samtidig føler jeg, at rattet er begyndt at dreje (både højre og venstre) når jeg bremser hårdt og når jeg accelererer hurtigt - Jeg kører ikke rådent. Hvis det fortsætter, at jeg er bange for, at jeg en dag bliver overhalet af mine egne forhjul eller det der er værre. :wink:

Er der nogen der har været ude for noget lignende eller ved hvad jeg kan gøre, for at finde frem til fejlen? Jeg synes ikke lige jeg har råd til en mega mekanikerregning igen.

Jeg er lidt på bar bund. Håber nogen kan hjælpe...

På forhånd tak.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Mislyde ved ujævnheder/huller i vejen 20 år 1 dag siden #9648

• 's profilbillede
Ehm. et VILDT bud
Nully har skrevet dette i indlæg: mitsubishi-klub.dk/phpbb2/viewtopic.php?...light=video&start=15

minder vist lidt om dit...
Det er ikke lige til at sige hvornår man skifter alle dæmpere, en gang sagde man mellem 80- 100 tusinde, men det er der ikke mange der gør,
Men man kan mærke at de er dårlige, det giver længere bremselængde, slidte og skæve dæk dårligere stabilitet, hoppende bil når man bremser ned fra lidt større hastighed, Slingerene bagvogn Shocked

Der er nok mange der kan kende disse symtoner tror jeg Question

Alle disse ting gør at man faktisk kører rundt i en farlig bil,
Jeg vil til hver en tid anbefale at man skifter fjedre og støddæmpere hele vejen rundt hvis de har kørt over 100 tusinde, hvis en eller to er defekte Embarassed

Man sparer både sine dæk, bremser og Benzin på at bilen kører jævnt og roligt Very Happy

Jeg har faktisk en Video om støddæmpere, hvor man kan se hvor galt det kan gå når en eller to er defekte

Vedligeholdelsestest hos FDM 20 år 1 dag siden #9649

• 's profilbillede
Det er sjovt du nævner det, for jeg gik selv med samme tanke. Jeg købte bilen for godt 40.000 km siden, og jeg tvivler på at der har været gjort meget ved den inden da - i hvertfald ikke så meget vedligeholdelse.

Men jeg havde overvejet at tage en smut forbi FDM og få lavet en vedligeholdelsestest.

Mon ikke det kan anbefales, for at få fuld styr på bilens skavanker?

Mislyde ved ujævnheder/huller i vejen 20 år 1 dag siden #9650

• 's profilbillede
Joh hvis du alligevel er medlem af FDM... :)

FDM? 20 år 23 timer siden #9651

• 's profilbillede
Jamen jeg er lidt bange for, at når jeg ikke selv er så stærk i fejlfinding på biler, så ville jeg måske overse noget. Og det burde FDM forhåbentlig ikke :lol:

Mislyde ved ujævnheder/huller i vejen 20 år 23 timer siden #9652

• 's profilbillede
Min Carisma havde lidt af det samme. - En MEGET kraftig undervognsvask løste dette problem. Der havde samlet sig en masse "møg" mellem fjedrerne og støddæmperne. - Men om det lige er det samme du oplever, tja....

Hvis jeg holdte stille, så kunne jeg fremprovokere fejlen ved at dreje rattet fra den ene til den anden side. Så fremkom "klonk" lyden.

Hvis du mangler en rigtig god undervogn, så lad mig det vide.... Jeg har lidt liggende fra min Carisma.
Tid til at oprette siden: 0.150 sekunder